بستر برای تربیت نیروی انسانی کارآمد در بدنه نظام فراهم است

رشت- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: بستر برای تربیت نیروی انسانی کارآمد در جامعه اسلامی فراهم است و در بدنه نظام نیز در تبیت نیروی انسانی کارآمد مشکلی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رسول فلاحتی روز شنبه در همایش ائمه جمعه گیلان اولین رسالت مبارزان با طاغوت را عملیاتی کردن دستورات الهی دانست و بیان کرد: نخستین وظیفه صاحبان قدرت اهل توحید، هدایت بندگان خدا و جلوگیری از منکرات است.

به گفته وی، فقدان زیربناهای انسانی و عدم شناخت کافی نسبت به معارف دین ۲ عامل مهم در عملیاتی نکردن احکام و معارف دین است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس اسلامی بعد از بعثت پیامبراکرم(ص) بخشی از اسلام ناب را عملیاتی کرد، افزود: عدم بینش سیاسی در بعضی افراد و عدم شناخت آنان نسبت به امور سیاسی جامعه تبعاتی داشت و در اغتشاشات اخیر بعضی افراد دارای مسئولیت سیاسی و اجتماعی اظهار نظرهای مختلفی کردند که از آنان انتظار نمی‌رفت.

آیت‌الله فلاحتی اظهار کرد: تبیین معارف دین و تربیت انسان، ۲ کار اساسی اهل‌بیت عصمت و طهارت بعد از پیامبر اکرم(ص) بود اما امویان و عباسیان درصدد تخریب اقدامات اهل‌بیت(ع) برآمدند وهرگز اجازه نمی‌دادند تربیت‌یافتگان مکتب اهل‌بیت به حکومت راه یافته و امامت را تبدیل به خلافت کنند.

وی در ادامه بزرگترین معضل نظام اسلامی را فقدان نیروهایی همچون شهید بهشتی و آیت‌الله مصباح یزدی در جامعه عنوان کرد و گفت: آنها شناخت خوبی نسبت به دین داشتند و دلداده راه خدا و فدایی انقلاب اسلامی بودند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه رهبری خط قرمز ماست، افزود: کاری که امروز رهبر معظم انقلاب برای کشور و مردم انجام می‌دهد، پیامبر خدا(ص) در زمان خودش انجام می‌داد البته پیامبر (ص) هم با فقدان منابع انسانی مواجه بود.

اتاق فکر فرهنگی منطقه آزاد انزلی آماده استفاده از ظرفیت ائمه جمعه است

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این جلسه اعلام آمادگی کرد اتاق فکر فرهنگی منطقه آزاد انزلی از نظرات ائمه جمعه بهره مند شود.

عیسی فرهادی با بیان اینکه ائمه جمعه منطقه آزاد انزلی را از خود بدانند گفت : منطقه آزاد انزلی فرصت خوبی برای برنامه ریزی فرهنگی است و آماده ایم این ظرفیت را در اختیار ائمه جمعه قرار دهیم. وی اضافه کرد: هرچه فاصله بین این مطقه و ائمه جمعه زیاد شود دشمنان از آن سوء استفاده می کنند این منطقه می تواند با دراختیار قرار دادن ظرفیت های موجود برای برگزاری جلسات ماهانه ائمه جمعه از سوء استفاده احتمالی دشمنان جلوگیری کند.

فرهادی با اشاره به برخی اقدامات فرهنگی منطقه آزاد انزلی در سال گذشته مانند برگزاری اردوی فرهنگی راهیان نور، کنگره سرداران شهید و سایر فعالیتهای فرهنگی، مذهبی گفت: بخش فرهنگی منطقه آزاد انزلی با اقداماتی نظیر اختصاص نمازخانه و ایجاد مسجدی درخور و شایسته در ساحل، پخش اذان در اوقات شرعی و استفاده از ظرفیت بسیجیان در تعطیلات نوروز اقدامات فرهنگی موثری در تعطیلات نوروز و ایام ماه مبارک رمضان انجام دهد.

وی با بیان اینکه مردم بومی متدین و ارزشی منطقه، غرفه داران و کارمندان این سازمان پوشش اسلامی را رعایت می کنند افزود: رعایت حجاب و عفاف از سوی گردشگران نیز در این منطقه مورد تاکید قرار گرفته و با جدیت دنبال می شود. همچنین ۱۰۴ غرفه برای افراد بومی جهت عرضه صنایع دستی در نظر گرفته شده تا بتوانند صنایع دستی خود را بفروش برسانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha