۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85064418
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۱ نوروزگاه برای استقبال از مسافران نوروزی در استان سمنان برگزار شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۲۱ نوروزگاه در استان با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش ماندگاری مسافران و کاهش تصادفات جاده‌ای، از آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، امیر کرم‌زاده روز پنجشنبه در هفتمین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر مسافران و زائران استان سمنان افزود: نوروزگاه ها در ورودی شهرها و بناهای تاریخی اجرا می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با توجه به سرمای هوا، سالن‌های ورزشی و مساجد آماده اسکان مسافران هستند و در این زمینه هماهنگی لازم از سوی فرمانداران انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: عملکرد مطلوب دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر در خدمت‌رسانی به مسافران و زائران قابل‌تقدیر است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان از اقامت ۸۱ هزار و ۹۸۲ مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان خبر داد.

کرم‌زاده بیان کرد: ۸۱ هزار و ۹۸۲ هزار مسافر نوروزی در ۱۵ روز گذشته در مراکز اقامتی استان شامل هتل، مهمان‌پذیر، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی، خانه مسافر، اقامتگاه‌های موقت، تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش، مهمان‌سرای ادارات، سالن‌های ورزشی، و خوابگاه‌های دانشجویی، اقامت کردند.

کرم‌زاده از بازدید ۱۰۲ هزار و ۵۷۱ گردشگر از جاذبه‌های استان خبر داد و افزود: باهدف افزایش خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی، ۲۹۷ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان انجام‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری وصنایع‌دستی استان سمنان با تأکید بر اینکه تأسیسات گردشگری استان سمنان در نوروز ١۴٠۲ افزایش قیمت ندارند، افزود: ایجاد خاطره خوش و رضایت در مسافران نوروزی از اهداف اصلی ستاد خدمات سفر است.

۲۵۰ پایگاه در نقاط مختلف شهری و روستایی استان با استقرار تیم‌های پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و دهیاران، ارایه‌دهنده خدمات نوروزی به مسافران و هموطنان است.

کاهش تصادفات از طریق اجرای راهکارهایی برای توقف مسافران عبوری به منظور استراحت رانندگان در مسیرهای طولانی و کویری استان و همچنین افزایش ماندگاری مسافران با شعار تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد از طریق معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی و طبیعی، از اهداف ستاد اجرایی خدمات سفر استان در نوروز ۱۴۰۲ تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha