رییس اتاق بازرگانی فارس: انتخاب شعار سال ۱۴۰۲ هوشمندانه و به موقع بود

شیراز- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به نام ‘مهار تورم، رشد تولید’ از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: انتخاب این شعار در شرایط امروز هوشمندانه و به موقع بود.

جمال رازقی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از یک دهه است که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری شعارهای سال به طور مستقیم یا غیر مستقیم موضوع اقتصاد را مبنا و ملاک قرار داده‌اند که این بیانگر اهمیت این بخش است که باید بر روی آن تمرکز شود.

وی ادامه داد: اما مشکلی که طی سال ها درگیر آن بوده ایم این بوده که توجه به شعار سال در برخی مواقع در حد شعار باقی مانده و در جهت عملیاتی و محقق کردن آن اقدام جدی صورت نگرفته است و به اصلاح به درج در سربرگ مکاتبات اداری یا نصب بنر و پوستر اکتفا شده است.

رییس اتاق بازرگانی فارس گفت: وقتی در دهه ۹۰ تقریبا تمام شعارهای سال موضوع اقتصادی داشته نباید رشد اقتصادی کشور نزدیک به صفر باشد، این نشان می دهد یک جای کار دچار اشکال است و اتفاقا برخی از کسانی که در جهت تحقق شعار سال دست اندارکار و مسئول هستند یا نمی خواهند یا نمی توانند در این جهت کاری کنند.

رازقی بیان کرد: نامگذاری شعار سال یک چراغ راه است اما اگر به نامگذاری سال فقط در حد یک شعار توجه شود و در عمل کاری صورت نگیرد هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه با تولید می توان تورم را مهار کرد افزود: بنابراین اگر به دنبال مهار تورم و رشد تولید هستیم باید در حوزه سیاست خارجی، نظام بانکی، سیاستگذاری ارزی کشور و انضباط مالی دولت تحولاتی روی دهد.

وی ادامه داد: لازمه رشد و توسعه اقتصادی ابزار و لوازم آن است که یک بخش از این ابزار انسان های فرهیخته ای هستند که توان طراحی مسیر حرکت را دارند و همچنین انسان های فرهیخته دیگری که باید آن برنامه ها را اجرا و عملیاتی کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲، سال جدید را سال «مهار تورم، رشد تولید» نام‌گذاری کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha