۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۴۳
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85066109
T T
۱۸ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: مجموعه تفریحی جهان کوچک در ملایر بازنمایی تاریخ و تمدن‌ است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد (جهان کوچک) در شهر ملایر یک مجموعه بی‌نظیر گردشگری و بازنمایی معماری و آثار فرهنگی ملت‌ها و تمدن‌ها در طول تاریخ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "علیرضا قاسمی‌فرزاد" عصر شنبه در بازدید از مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد ملایر، این مجموعه را از نظر گردشگری با ارزش و بی‌نظیر دانست و افزود: بازسازی آثار و ابنیه تاریخی ایران و جهان در یک نقطه بسیار باارزش است و بدون شک با تکمیل آن، می‌توان یک مجموعه بی‌نظیر گردشگری ایجاد کرد.

استاندار همدان از شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر برای ایجاد این مجموعه‌ی گردشگری قدردانی کرد و گفت: استان همدان رتبه چهارم در ماندگاری مسافران نوروزی را دارد و این یک فرصت مناسب برای جذب گردشگران و مسافران برای بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، طبیعی و تفریحی استان است.

شهردار ملایر نیز اظهار داشت: تلاش زیادی صورت گرفت تا بخش مهمی از مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد برای بازدید مسافران و گردشگران در نوروز آماده شود .

"مجید فرجی" افزود: بر اساس برنامه تکمیل حدود ۸۰ درصد از فضای سبز و کل مجموعه در سال ۱۴۰۲ هدف گذاری شده که حدود یکصد میلیارد تومان اعتبار نیازد دارد و تامین تمامی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کل پروژه نیازمند تامین اعتبار به صورت ویژه است.

استاندار همدان: مینی‌وُرلد ملایر بازنمایی تاریخ و تمدن‌ است

به گزارش ایرنا؛ در این بازدید نمایندگان مجلس، معاونان استاندار، فرمانداران، ائمه جمعه استان، مدیران کل استانی، مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستان ملایر حضور داشتند.

عملیات اجرایی مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد با وسعت ۴۸ هکتار از سال ۱۳۸۹ توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر با هدف ایجاد ۱۳۸ اثر شاخص تاریخی ایران و جهان آغاز شد.

تاکنون آثار شاخصی همچون تخت جمشید، برج پیزا، پل وِرسک، آکروپلیس، برج ایفل، تاج محل، سی‌وسه پل، اهرام ثلاثه مصر، نیم‌تنه‌های شیلی، آرامگاه حافظ و خیام، آرامگاه بوعلی سینا، کاخ خورشید، دیوار بلند چین، برج قابوس، گنبد کابوس، آبشار نیاگارا، باغ دولت‌آباد یزد(ساختمان و بادگیر)، دروازه قرآن شیراز، باغ مشاهیر و سردیس‌های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا و المان‌های شهدای خلبان در این مجموعه نصب شده و یا در حال تکمیل است تا با تکمیل بخش عظیمی از این پروژه گردشگری؛ رشد اقتصادی و فرصت‌های شغلی بیشتری را در سایه صنعت گردشگری به عنوان صنعت پاک و یکی از پیشران‌های توسعه، برای شهروندان ملایری به ارمغان آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha