استاندار: سمنان رتبه سوم تحقق رشد اقتصادی و امنیت سرمایه‌گذاری دارد

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: این استان رتبه سوم تحقق رشد اقتصادی و امنیت سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱ را بر اساس ابلاغ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد رضا هاشمی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و اعضای هیات دولت سیزدهم افزود: استان سمنان با تحقق بیش از ۱۳۰ درصدی تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۱، رتبه دوم کشور در عمل به تعهد اشتغالزایی را به دست آورد.

وی ادامه داد: پرداخت وام از محل تبصره ۱۸، عملیاتی‌کردن مصوبات سفر و موفقیت عدم برگشت حتی یک ریال از اعتبارات و احیای واحدهای راکد از دیگر افتخارات استان سمنان در سال گذشته است.

استاندار سمنان تصریح کرد: پیگیری مصوبات سفر رییست جمهور، نهضت‌ ملی مسکن، تعهد اشتغال، پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی، تحقق شعار سال مبنی بر رشد تولید و مهار تورم در سطح استان در سال جاری به صورت ویژه انجام گیرد.

هاشمی با اشاره به اجرای ۷۰ درصد مصوبات سفرهای شهرستانی در استان سمنان افزود: فرمانداران پیگیر تحقق کامل این مصوبه‌ها باشند.

استاندار: سمنان رتبه سوم تحقق رشد اقتصادی و امنیت سرمایه‌گذاری در کشور دارد

سمنان جزو استان‌های در اولویت سفر رییس جمهور

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: این خطه جزو استان‌های در اولویت سفرهای رییس جمهور است و باید مسوولان از اکنون پیگیر کارها باشند.

هاشمی ادامه داد: پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور، نهضت‌ ملی مسکن، تعهد اشتغال، پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی، تحقق شعار سال مبنی بر رشد تولید و مهار تورم از جمله اولویت‌های استان سمنان در سال ۱۴۰۲ است.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۲ را با یک روحیه جهادی، ولایی، ارزشی و مردمی مضاعف آغاز کرده و خادم مردم خواهیم بود.

استاندار سمنان تاکید کرد: مدیران‌ دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به تحقق شعار سال، عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و توجه به تاکیدات رییس جمهور اهتمام ویژه داشته باشند.

استاندار سمنان با بیان اینکه این استان ظرفیت تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید را دارد، گفت: در سال جدید علاوه بر اقدامات در حوزه راه اندازی واحد های راکد، افزایش ظرفیت واحد های تولیدی به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیش از یکهزار و ۷۲۰ واحد تولیدی در استان سمنان وجود دارد، افزود: ۵۰درصد واحد تولیدی استان کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت تولید فعالیت دارند که باید رفع مشکلات واحدهای تولیدی مانند مشکل در تامین مواد اولیه و نیروی انسانی در دستور کار قرار بگیرد.

هاشمی تصریح کرد: ۱۴ هزار خانه در قالب طرح‌های مختلف مانند نهضت ملی مسکن، طرح اقدام ملی مسکن، نوسازی بافت فرسوده در استان سمنان در دست ساخت است.

استاندار سمنان درگیری با حاشیه آفت کار است، گفت: مسوولان به دنبال افزایش رضایتمندی با روحیه جهادی و به دور از درگیری با حاشیه باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha