۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱:۲۵
کد خبر: 85071420
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر وزیر خارجه ژاپن به پکن

۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱:۲۵
کد خبر: 85071420
سفر وزیر خارجه ژاپن به پکن

تهران- ایرنا- هایاشی یوشیماسا وزیر خارجه ژاپن به عنوان اولین وزیر خارجه این کشور که در بیش از سه سال گذشته از چین بازدید می‌کند، شامگاه شنبه وارد پکن شد.

به گزارش ایرنا به نقل از ان‌اچ‌کِی، هایاشی قرار است روز یکشنبه با کین گانگ همتای چینی خود دیدار و درباره مسائل حل نشده بین دو کشور گفت‌ و گو کند.

انتظار می‌رود هایاشی در اولین دیدار خود با کین نگرانی شدید توکیو را درباره وضعیت دریای چین شرقی ابراز کند. این دو همسایه بر سر گروهی از جزایر واقع در این منطقه با هم اختلاف دارند.

ژاپن جزایر سنکاکو را کنترل می‌کند. دولت ژاپن معتقد است این جزایر بخشی ذاتی از خاک این کشور است اما چین و تایوان نیز مدعی مالکیت این جزایر هستند.

همچنین هماهنگی‌هایی برای دیدارهای بین هایاشی و مقامات ارشد حزب کمونیست چین در نظر گرفته شده است.

انتظار می‌رود هایاشی نگرانی‌های خود را در مورد همکاری پکن با مسکو در رابطه با افزایش فعالیت‌های نظامی در اطراف ژاپن بیان کند.

وی همچنین برای آزادی پنج تبعه ژاپنی که در چین نگهداری می‌شوند، تلاش خواهد کرد. آنها شامل یکی از کارمندان یک شرکت بزرگ داروسازی ژاپنی هستند که ماه گذشته در پکن بازداشت شد.

انتظار می‌رود اهمیت صلح و ثبات در منطقه و وضعیت تایوان نیز در این مذاکرات مطرح شود.

وزیر خارجه ژاپن در این سفر گفت‌ وگوهایی با طرف چینی برای ایجاد روابط سازنده و باثبات برای توسعه شرق آسیا و جهان نیز انجام خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha