۵۰۰ نفر از ایتام و مددجویان قشم مهمان سفره اطعام مهدوی شدند

قشم - ایرنا - رییس کمیته امداد قشم گفت: همزمان با شب پانزدهم ماه مبارک رمضان و سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) ۵۰۰ نفر از ایتام و مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی با همکاری امام جمعه و نیکوکاران این شهرستان مرزی مهمان سفره افطار و اطعام مهدوی شدند.

رضا تارک روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در این ضیافت افطاری ساده تعداد ۵۰۰ پرس غذای گرم و تعدادی کارت هدیه از سوی امام جمعه شهرستان قشم در میان دانش آموزان ایتام و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان مرزی توزیع شد.

وی ادامه داد: برنامه های قرآنی، مباحث فرهنگی و دینی، سخنرانی مذهبی در خصوص عزت مندی در خانواده و آشنایی با جایگاه عزت نفس در اسلام و اقامه نماز مغرب و عشا از دیگر برنامه های این سفره معنوی اطعام مهدوی بود.

۵۰۰ نفر از ایتام و مددجویان قشم میهمان سفره اطعام مهدوی شدند

رییس کمیته امداد شهرستان قشم از همراهی و مساعدت امام جمعه، خیرین و نیکوکاران جامعه محلی در برپایی این سفره اطعام مهدوی قدردانی کرد و افزود: برپایی چنین مراسم های در ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا ضمن ایجاد همدلی و یکپارچگی باعث افزایش اعتماد به نفس ایتام و مددجویان این نهاد و خانواده های آنان می شود.

تارک توضیح داد داد: برپایی سفره های افطار و اطعام مهدوی، ثبت نام از حامیان ایتام نیازمندان، دریافت جیره خشک و بسته‌ های معیشتی، کفارات و زکات فطریه از مهم ترین برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان جزیره قشم است.

۵۰۰ نفر از ایتام و مددجویان قشم میهمان سفره اطعام مهدوی شدند

وی افزود: این نهاد آمادگی لازم برای دریافت هدایای نقدی و غیر نقدی به ویژه در ماه مبارک رمضان را دارد تا در بین نیازمندان غذاهای گرم و مواد غذایی تهیه و توزیع کند.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم با اشاره به سخنی از پیامبر اسلام (ص) که می فرماید: "بهترین سفره ها، سفره هایی است که ایتام و نیازمندان بر آن بنشیند" اضافه کرد: یکی از اهداف برپایی این سفره های افطار و اطعام مهدوی، احیای سنت دین اسلام است؛ چرا که همواره اطعام و اکرام نیازمند سفارش شده است.

به گزارش ایرنا، پانزدهم ماه رمضان سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) پرچمدار احسان و بخشش روز اکرام نامیده شد تا بهانه ای برای یاری رساندن به یتیمان، احیای فرهنگ با هم بودن و ریشه کنی فقر در جامعه باشد.

هفته اطعام و اکرام از نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با سالروز میلاد خجسته سبط اکبر حضرت امام حسن محتبی (ع) شروع می شود و ۲۱ رمضان سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) پایان می یابد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha