نیمی از استان سمنان در وضعیت بسیار پرخطر و پرخطر کرونایی قرار گرفت

سمنان- ایرنا- طبق تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونا اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در استان سمنان شهرستان دامغان وارد وضعیت قرمز و بسیارخطر کرونایی شد و سه شهرستان نیز وضعیت نارنجی و پرخطر دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی کشور، شهرستان دامغان وضعیت قرمز دارد و وضعیت کرونایی شهرستان‌های سرخه‌، مهدیشهر و گرمسار نارنجی و پرخطر است.

وضعیت شهرستان‌های سمنان، شاهرود و آرادان زرد و میامی تنها شهرستان با وضعیت آبی کرونایی است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهرها در وضعیت قرمز کرونایی از ۱۸ به ۱۲ شهرستان کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، بر اساس تازه ترین به روز رسانی نقشه کرونای کشور، تا روز جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۱۸ شهرستان وضعیت قرمز، ۷۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۷ شهر در وضعیت زرد و ۱۲۷ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار داشتند.

تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۸ به ۱۲ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۷۶ به ۶۱ شهر کاهش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۲۷ به ۲۷۰ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۲۷ به ۱۰۵ شهر رسید.

به گزارش ایرنا، کرونا دیروز جان ۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ را گرفت و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۵ هزار و ۷۸۱ رسید.

هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha