۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۳:۰۵
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 85077482
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید بر گسترش تولید در شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس

شهرقدس- ایرنا- جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرقدس برگزار و با توجه به شعار امسال، بر گسترش و بسط تولید با استفاده از ابزار فرهنگ سازی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس شنبه شب در دفتر امام جمعه این شهرستان با حضور تمامی اعضا برگزار شد و امام جمعه شهرقدس در این جلسه با اشاره به مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: برخی از این مصوبات که می بینیم بسیار مهم و راهگشا بوده و مربوط به سالهای گذشته هستند اما هنوز اجرایی نشده است.

حجت الاسلام رضا جوکار بابیان موضوعات مختلفی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال انتخاب شده است، توضیح داد: اصلاح الگوی مصرف، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و مهار تورم و رشد تولید نمونه آنهاست که باید این شعارها به صورت هنرمندانه طراحی شده و در سطح شهرستان منتشر شوند تا عمق و اثر پذیری بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با کمک از این بیانات، پیام‌های فرهنگی و فرهنگ ساز را با کمک نخبگان شکل داده و در زمینه جذب سرمایه های مردم به سمت تولید فعالیت نماییم.

امام جمعه شهرقدس افزود: مردم باید اعتماد کرده و حمایت از تولید و تولیدکننده را ببینند و در همین راستا مصوبات حمایت از تولید کننده باید اجرایی شود، در غیر این صورت تولید کننده خسته و دلزده می شود.

وی با اشاره به اینکه مسائل تولید باید احصا و پیگیری شوند، اضافه کرد: تولیدکننده ها وقتی حمایت نشوند یک جایی کم می آورند.

وی در این جلسه از مسولان درخواست کرد که در جهت آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با فرهنگ کار و تولید بکوشند.

حجت‌الاسلام جوکار خاطرنشان کرد: مسوولان شهرستان از انجام اعمال تورم زا پرهیز کنند تا مشکلات اقتصادی کمتر شود، مثلا زمانی که عوارض بیش از حد از یک انبوه ساز مسکن گرفته شود، ضرر آن به طور مستقیم به مصرف کننده با بنیه اقتصادی نحیف باز می گردد.

فرمانده سپاه شهرستان قدس هم در این جلسه گفت: یکی از مسائل مهم که در شهرستان باید مورد توجه قرار بگیرد انسجام حوزه انقلاب در مسائل فرهنگی است که یکی از مسائل اساسی و مهمی که از اول انقلاب عامل ضربه خوردن و اقدامات دشمن در فضای عمومی و روانی بوده فرهنگ است.

سرگرد هادی حفیظی افزود: در شرایط امروز باید کار جبهه ای انجام شود و با تجمیع نقاط مشترک با هم فعالیت داشته و این از موضوعات جدی است که در سال جدید در دستور کار باید قرار گیرد.

وی تجمیع فعالیت‌ها را جهت جلوگیری از کار موازی دانست و گفت: به این وسیله می توان شاهد اثر بخشی اقدامات در شهرستان باشیم.

حفیظی افزود: نوع بیان مسائل فرهنگی باید متناسب با اقتضائات فرهنگی باشد و با توجه به حجم فعالیت های تخصصی دشمن، ما نیز باید اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی اوقات کار تبلیغی با فرهنگی اشتباه گرفته می شود، گفت: اگر نیاز به آموزش است باید انجام شود و مجموعه های ما کار فرهنگی تمیز، متناسب با اقتضائات و نیاز روز جامعه را انجام دهند.

وی با بیان این موضوع که دشمن اگر از جنبه های اقتصادی یا امنیتی ضربه می زند اصل قضیه فرهنگ است، گفت: ضربه به اقتصاد بخاطر ضربه زدن به فرهنگ جامعه است.

فرمانده سپاه شهرستان قدس از مجموعه آموزش و پرورش و دانشگاه به عنوان دو رکن تاثیرگذار در جامعه نام برد و گفت: تاثیر این دو نهاد در جامعه به وضوح قابل مشاهده است که اگر مثبت باشد در جهت اعتلای فرهنگ جامعه موثر خواهد بود.

حفیظی افزود: با تغییر فرهنگ و سبک زندگی مردم، می توان فرهنگ مصرف گرایی و سبک زندگی غربی را که متاسفانه باب شده، تغییر دهیم و آنموقع است که مشکلات اقتصادی نیز حل می شود.

وی با اشاره به برپایی اردوهای چند هزار نفری دانش آموزان در سال گذشته گفت: بازدید از حوزه های دفاعی و پارک های علم و فناوری تاثیر زیادی داشت و امسال نیز اردوهایی با عنوان راهیان پیشرفت برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به شعار سال گفت: بیانات مقام معظم رهبری را در سربرگ نامه ها فقط ننویسیم و از شعارزدگی پرهیز کرده و باید عزم جدی برای تحق بخشیدن به شعار سال باشد.

وی با اشاره به قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهرستان قدس گفت: این قرارگاه که سال گذشته با کمک مسوولان در شهرستان ایجاد شد می تواند به عنوان نمونه ای باشد که ظرف چند ماه با امکانات کم می توان چند هزار شغل ایجاد کرد.

فرماندار شهرقدس نیز در این جلسه یکی از مشکلات تولید در شهرستان را حریم شهری دانست و گفت: محدوده شهرقدس حدود ۲۶۰۰ هکتار با بیش از ۴۰۰۰ هکتار حریم است.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از خدمات به جهت نوع آیین نامه های داخلی بعضی از دستگاه ها و قوانین جاری به جهت اینکه در حریم شهری واقع شدند ابتر مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha