۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85079893
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

عملکرد بنیاد مسکن ملایر در بیشتر شاخص‌ها بالاتر از میانگین استانی است

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: بنیاد مسکن این شهرستان در بسیاری از شاخص‌های مرتبط با این نهاد شامل طرح هادی، صدور سند مالکیت و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، بالاتر از میانگین استانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز سه‌شنبه به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن در دیدار با مدیر بنیاد مسکن شهرستان ملایر افزود: بالا بودن این شاخص‌ها نشان می‌دهد که بنیاد مسکن در تمامی سال‌های دوران انقلاب، فعالیت خوبی در این شهرستان داشته است.

وی اظهار داشت: این نهاد انقلابی خدمات بسیار ارزنده‌ای در تمامی نقاط کشور به ویژه مناطق محروم انجام داده که قابل تقدیر است.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: در مراسم‌ها و آئین‌های مختلف همچون افتتاحیه‌ها، توزیع بودجه و اعتبارات و بازدید از پروژه‌ها، اولین جایی که مرتبط با روستا می‌شود، بنیاد مسکن است که نماد تلاش‌ها و خدمات این نهاد انقلابی است.

اسماعیلی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌ها همواره کمبود اعتبارات موضوع اصلی است، افزود: با همین میزان بودجه و اعتبار نیز می‌توان بهترین خدمات را انجام داد که هنر خاص مدیران را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن در این زمینه خوب کار کرده است، تاکید کرد: باید نسبت به گذشته روی کارایی سیستم و جلب رضایت‌مندی مردم وقت بیشتری گذاشته شود.

به گفته فرماندار ویژه ملایر؛ در مقعطی از زمان روی برخی پروژه‌ها در حوزه بنیاد مسکن غیرکارشناسی کار شده که لازم است بنیاد مسکن در نظارت‌ها، مقاوم‌سازی و سایر اقدامات با دقت بیشتری ورود کند.

اسماعیلی ادامه داد: با توجه به اینکه قشر خاصی با بنیاد مسکن ارتباط دارند و بیشتر مناطق محروم هستند، این امر ضرورت کار این نهاد را دوچندان می‌کند تا این قشر را هر چه بیشتر امیدوارتر کنیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه بنیاد مسکن باید خدمات و اقدامات خود را هر چه بیشتر توسعه دهد، گفت: در کمیته برنامه‌ریزی سال ۱۴۰۲ اعتبارت و حمایت های لازم را خواهیم داشت.

عملکرد بنیاد مسکن ملایر در بیشتر شاخص‌ها بالاتر از میانگین استانی است

شاخص ۸۱ درصدی صدور سند مالکیت روستایی ملایر

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر نیز اظهار داشت: این شهرستان ۲۰۴ روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد تاکنون طرح هادی در ۱۳۰ روستا اجرا شده که شاخص کشوری اجرای طرح هادی ۵۶ درصد، شاخص استان همدان ۸۰ درصد است و در ملایر ۶۴ درصد طرح هادی اجرا شده است.

«داود سوری» جامعه روستایی این شهرستان را ۹۶ هزار و ۵۶۱ نفر عنوان کرد و گفت: ۱۶۲ روستای این شهرستان بالای ۲۰ خانوار و ۴۲ روستا زیر ۲۰ خانوار است و تاکنون برای تمامی روستاهای ملایر طرح هادی تهیه شده است.

وی به فعالیت‌های حوزه عمران روستایی اشاره و بیان کرد: در شهرستان ملایر ۲۶ هزار واحد مسکن روستایی داریم که از این تعداد برای ۲۱ هزار فقره سند روستایی صادر شده و شاخص ما در این زمینه ۸۱ درصد است، در حالی‌که شاخص کشوری ۶۴ درصد است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر ادامه داد: از ۲۶ هزار واحد روستایی در این شهرستان، ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد معادل ۷۳ درصد پایان کار دریافت کرده‌اند، در حالی‌که شاخص استانی مقاوم‌سازی مسکن روستایی ۶۵ درصد و شاخص کشوری ۵۱ درصد است.

سوری با بیان اینکه ملایر در زمینه مقاوم‌سازی مسکن روستایی جایگاه خوبی دارد، افزود: امسال سهمیه ملایر یک‌هزار و ۴۰۰ فقره تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی تعیین شده که با گذشت ۲ ماه، حدود یک‌هزار و ۱۰۰ فقره به بانک‌های عامل شهرستان معرفی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بیان کرد: در این راستا عملیات اجرایی ۵۰۲ واحدی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در ملایر آغاز شد که حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اجرای این طرح ملی در دستور کار جدی بنیاد مسکن است.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۲۰۴ روستای دارای سکنه با جمعیتی بالغ بر ۹۶ هزار و ۵۶۱ نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha