اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود ۴۴ هزار مصدوم را امدادرسانی کرد

مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه در سال گذشته ۴۳ هزار و ۹۰۸ مصدوم حوادث ترافیکی را امداد رسانی و به بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه منتقل کرد.

دکتر علی یزدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال ۲۰۰ هزار و ۸۳۷ مصدوم و بیمار توسط اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد امدادرسانی و به بیمارستان های تابعه این دانشگاه انتقال یافتند که این میزان نسبت به سال قبل آن حدود ۶ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: حدود ۲۲ درصد از مصدومان و بیماران انتقالی به بیمارستان ها توسط اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مربوط به مصدومان حوادث ترافیکی بوده که این میزان نسبت به سال قبل رشد حدود ۱۴ درصدی داشته است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین بیش از ۷۸ درصد از این تعداد مصدوم و بیمار مربوط به حوادث غیر ترافیکی بوده که این میزان نسبت به سال گذشته نیز حدود چهار درصد رشد داشته است.

دکتر یزدانی افزود: در این مدت ۵۹۸ بیمار سکته حاد قلبی در قالب کد۲۴۷ و هزار و ۱۸۶ بیمار سکته حاد مغزی در قالب کد ۷۲۴ توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه منتقل شدند.

اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود ۴۴ هزار مصدوم را امدادرسانی کرد

وی راه‌اندازی پنج پایگاه اورژانس در سال ۱۴۰۱ را از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد برشمرد و ادامه داد: ۲ پایگاه شهری مشهد شامل پایگاه شهری شماره ۶۸ یزدان بخش و پایگاه شهری شماره ۶۹ شهدای مدافع سلامت، سه پایگاه در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه شامل مصدومان جاده ای تقی‌آباد، فریمان، شهید مقنی پور رشتخوار و حسین آباد خواف راه اندازی شدند.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ساخت و بهره برداری سه پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شامل پایگاه شهری ۲ فریمان، بزنگان سرخس و گلستان طرقبه و شاندیز از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۹۹ پایگاه شهری، ۶۵ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha