۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85086157
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بانک مسکن خراسان‌شمالی ۲.۵ برابر سهمیه ابلاغی تسهیلات پرداخت کرد

بجنورد-ایرنا- مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی گفت: شعب این بانک از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت کرد که این رقم ۲.۵ برابر سهمیه تعیین شده است.

حمیدرضا همت آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هشت هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی دریافت تسهیلات طرح نهضت ملی معرفی شدند که حدود ۶ هزار نفر منجر به انعقاد قرارداد شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰ درصد تعهدات بانک به صورت سهم الشرکه به متقاضیان پرداخت شده است افزود: تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به ازای هر واحد در بجنورد ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان است.

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بانک ها مکلف هستند که ۲۰ درصد منابع خود را به مسکن اختصاص دهند اما در این استان قریب به اتفاق تسهیلات مسکن به وسیله این بانک پرداخت می شود.

وی ادامه داد: سهمیه شعب بانک مسکن استان در سال ۱۴۰۱ پرداخت تسهیلات به ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است که تاکنون برای ساخت حدود ۶ هزار واحد مسکونی تسهیلات پرداخت شد.

همت آبادی درباره گلایه ها از تاخیر در پرداخت تسهیلات بانک مسکن اظهار کرد: تاخیر ایجاد شده در پرداخت تسهیلات به علت حجم بالای کار است و طرح نهضت ملی مسکن همکاری همه جانبه بانک ها را نیاز دارد و بانک مسکن به تنهایی نمی تواند بار را به دوش بکشد.

وی تاکید کرد: سایر بانک ها باید وارد عمل شوند و در پرداخت تسهیلات بیش از گذشته فعال شوند.

بیش از ۱۳ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان فعال است که ۶ هزار و ۲۸ واحد از این تعداد دارای قرارداد مشارکتی، سه هزار و ۷۹۳ واحد دارای پروانه ساختمانی و اتمام فونداسیون، یکهزار و ۴۰۱ واحد اتمام اسکلت و سقف و ۱۰۸ واحد نیز در مرحله اتمام سفت کاری است.

در خراسان شمالی ۸۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha