۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85121696
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار خراسان‌شمالی: بانک‌ها پرداخت تسهیلات مسکن را تسریع کنند

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: برای شتاب بخشی به روند اجرای نهضت ملی مسکن در استان از بانک ها می خواهیم در پرداخت تسهیلات مسکن تسریع کنند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مهدی رشیدی در نشست شورای مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: بانک ها برای سرعت دادن در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی تولید مسکن به دنبال تامین منابع باشند.

وی افزود: بانک های استان باید تمام توان کارشناسی خود را برای تامین منابع و تسریع بخشی در پرداخت تسهیلات مسکن دولتی به کارگیرند و هرگونه اهمال در این زمینه قابل قبول نخواهد بود.

به گفته وی؛ بانک ها موظف به تسریع در انجام وظایف مطابق قانون و سهمیه ابلاغی بانک مرکزی هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه اولویت دولت در اجرای مسکن دولتی و دستور رییس جمهور باید در زمینه تامین مسکن جهادی اقدام شود.

در این نشست مقرر شد بانک ملی در بازه زمانی یک ماهه برای ساخت ۳۰۰ واحد در حوزه شهری و ۵۴۱ واحد در حوزه روستایی تا ۱۵ تیرماه امسال تسهیلات بپردازد، بانک ملت هم مکلف شد برای ۳۰۰ واحد در حوزه شهری و ۳۵۰ واحد در حوزه روستایی تا ۱۵ تیر تسهیلات پرداخت کند.

همچنین بانک صادرات تا پایان خردادماه امسال برای ۳۰۰ واحد در حوزه شهری تا نیمه تیرماه برای ۹۷۹ واحد در حوزه روستایی تسهیلات به متقاضیان بپردازد و بانک تجارت هم ۱۰۰ واحد در حوزه مسکن شهری و ۳۳۹ واحد در حوزه مسکن روستایی تا ۳۰ خرداد ماه انعقاد قرارداد انجام دهد.

براساس این گزارش در خراسان شمالی ۱۸ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دست ساخت است.

بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در جایگاه دهم کشور قرار دارد.

اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن دولتی در این استان آماده بهره برداری است.

سهم خراسان شمالی از طرح نهضت ملی تولید مسکن ساخت سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی و در مدت چهار سال، ۴۶ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی است که سهم سه شهر بزرگ آن به ترتیب برای بجنورد ساخت ۲۲ هزار و ۱۴۲ واحد، شیروان پنج هزار و ۵۶۸ واحد و اسفراین هفت هزار و ۷۹۸ واحد در مدت چهار سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha