۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 1424
کد خبر: 85093325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تزریق سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سد میمه در دولت سیزدهم

ایلام - ایرنا - نماینده شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال طی ۲ سال گذشته و با روی کار آمدن دولت سیزدهم برای تکمیل سد میمه تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد علیزاده روز چهارشنبه در بازدید از سد میمه در بخش مرکزی دهلران اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه سد مخزنی میمه سال ۸۹ با هدف تامین آب ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی دهلران شروع شد.

وی افزود: این پروژه در مقاطعی بدلیل مشکلات فنی و اعتباری به نوعی تعطیل بود، اما خوشبختانه با آغاز کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ این پروژه با عنایت وزیر نیرو بعنوان یک پروژه اولویت دار مطرح شد و در ۲ سال گذشته حدود سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تزریق شد.

نماینده حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعتبار خوبی در اعتبارات سال جاری برای ادامه اجرای آن لحاظ شده و هم اکنون از پیشرفت بالای ۶۰ درصد برخوردار است.

علیزاده یادآور شد: سال گذشته پیگیر اعتبارات ماده ۵۶ برای تزریق به سد میمه بودیم که بانک کشاورزی بعنوان بانک عامل از این موضوع استقبال کرد و هم اکنون مراحل نهایی شدن اخذ سه هزار میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۵۶ در دست اقدام و موافقت نامه صادر و در حال صدور ضمانت نامه هستیم.

وی اضافه کرد: سد میمه بعد از تونل کبیرکوه دومین پروژه بزرگ استان ایلام است که از ظرفیت ماده ۵۶ استفاده می کند و برای این پروژه بهره گیری از سایر منابع آب کشور و اعتبارت ملی هم پیگیری می شود.

فرماندار ویژه دهلران هم گفت: سد میمه نقش موثری در روند تولید ، اشتغال و زمینه آبیاری ۶ هزار هکتار از اراضی دیم منطقه را فراهم می کند.

لطیف صادقی به اهتمام جدی دولت به پروژه های نیمه تمام اشاره کرد و افزود: مدیریت ارشد استان هم با اشراف کامل بدنبال گره گشایی از پروژه های نیمه تمام در جهت بهره مندی مردم از مزایای آنها هستند.

وی ادامه داد: سد میمه همچنین فرصت گردشگری و مباحث مربوط به توریست را در منطقه فراهم و موجب تحول در بخش مرکزی می شود.

معاون طرح توسعه شرکت آب منطقه ای ایلام نیز با اشاره به ارتفاع ۷۱ متری این سد و حجم مخزن ۷۳ میلیون متر مکعبی آن گفت: عملیات اجرایی هسته سد میمه شروع شده و سیستم انحراف آب آن نیز تکمیل شده است.

علی اصغر علیپور به جبهه های مجزا برای کار در این پروژه که پیش نیاز هم نیستند، اشاره و تاکید کرد: با تزریق اعتبارات متناسب با نیاز واقعی می توان این سد را در دولت سیزدهم آبگیری کرد.

وی اظهار کرد: تاکنون ۶ هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن به ۱۳ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha