۸۰ درصد عقب افتادگی کشتی کشور ناشی از بی توجهی به دانش افزایی است

ساری- ایرنا- رییس فدراسیون کشتی ایران با بیان این که کم کردن وزن بین نونهالان و نوجوانان خط قرمز فدراسیون است، گفت: ۸۰ درصد عقب افتادگی در این رشته ورزشی در کشور ناشی از بی توجهی به دانش افزایی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا دبیر روز پنجشنبه در مجمع انتخابات هیات کشتی استان مازندران در ساری افزود: کشتی مازندران گل سر سبد کشتی کشور و حتی جهان و الگوی توسعه این رشته ورزشی در دیگر استان ها است.

وی با بیان این که، ریزش کشتی گیران به نسبت رشته های ووشو، جودو و. کبدی بدترین وضعیت به شمار می رود، ادامه داد: باید مراقب باشیم تا ریزش کشتی گیران رخ ندهد.

رییس فدراسیون کشتی با بیان این که باید حفظ کمیت و کیفیت کشتی مدیریت شود و هیات های کشتی موظف به حفظ و توسعه رشته کشتی در همه کشور به ویژه مازندران هستند، بیان داشت : رقابت در کشتی باید بیشتر شود.

دبیر با بیان این که فدراسیون کشتی به صورت ویژه کشتی مازندران را رصد می کند، بیان داشت : باید لیگ نوجوان در مازندران راه اندازی شود.

وی با تاکید بر این که مدال های ملی، آسیایی و جهانی در کشتی مازندران نباید کم شود، ادامه داد: همه فرمانداران استان مازندران با همکاری هیات های کشتی باید به این رشته توجه ویژه کنند.

قهرمان اسبق المپیک سیدنی با این که، وزن کم کردن نونهالان و نوجوانان از مربیان خیانت به کشتی است، گفت: روسای هیات کشتی ها باید مراقبت کنند، مربیانی که وزن بچه را کم می کنند باید مجازت شوند، این افراد هم کشتی را از بین می برد و هم بچه را ناقص می کند.

۸۰ درصد عقب افتادگی کشتی کشور ناشی از بی توجهی به دانش افزایی است

رییس فدراسیون کشتی گفت: کم کردن وزن نونهالان و نوجوانان در کشتی، خط قرمز فدراسیون است و باید تعداد طلای کشتی مازندران افزایش بیابد.

وی با بیان این که باید با مدیریت و ایجاد رقابت بین رشته، کشتی را نجات بدهیم، بیان داشت :تعداد باشگاه های کشتی در مناطق مختلف شهرستان های کشور به خصوص مازندران باید دو چندان شود.

رییس فدراسیون کشتی با اشاره به این که خانه کشتی یک حرکت خاموش علیه این رشته ورزشی در کشور بوده که در گذشته رخ داده است، گفت: باشگاه های کشتی باید در مناطق مختلف به خصوص در محلات ضعیف به راه بیفتد، راه اندازی باشگاه کشتی در این مناطق ضمن کاهش آسیب های اجتماعی، اوقات فراغت را بهتر جبران می کند.

رییس فدراسیون کشتی دانش افزایی مربیان را مهمترین نیاز برای توسعه کشتی دانست و گفت: ۸۰ درصد عقب افتادگی کشتی به خاطر بی توجهی به مقوله دانش افزایی مربیان است.

وی با بیان اینکه از ۱۰ کشتی گیر مازندران همه شان استعداد هستند که توان گرفتن مدال را دارند، گفت: به هیچ عنوان در موضوع دانش افزایی و اخلاق پهلوانی کشتی نباید کوتاه آمد و فدراسیون این موارد را به درستی در همه کشور به ویژه در مازندران پیگیری و رصد می کند.

رییس فدراسیون کشتی با بیان این که، باید قدردان زحمات کسانی که برای کشتی کشیده اند، باشیم، گفت: هیات های کشتی شهرستان ها محور توسعه کشتی کشور هستند.

دبیر با بیان این که باید از سرمایه گذاران برای حمایت از کشتی در تمام شهرستان ها استفاده کنیم، گفت: باید در لیگ کشتی از قهرمانان بیشتر حمایت شود، محدودیت برای کشتی گیران در رفتن به لیگ در هر تیم اصلا وجود ندارد و اگر کسی به این مورد توکه نکند، برخورد می شود.

رییس فدراسیون کشتی بر لزوم برگزاری مسابقات ورزش کشتی در قالب لیگ تاکید کرد و گفت: از همه ظرفیت های مدیریتی استانی برای توسعه کشتی نیز استفاده شود.

وی گفت: باید از فرصت ۸۲ درصدی مدال آوری رشته کشتی در ورزش کشور که مازندران محور گرفتن این مدال ها است، استفاده بهتری کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتخابات مجمع هیات کشتی مازندران روز پنجشنبه با حضور رییس فدراسیون کشتی ایران و مدیر کل ورزش و جوانان مازندران در محل هتل بادله ساری برگزار شد که از بین ۲۸ رای ۱۶ رای به امید شایگان و ۱۰ رای به مرتضی قربانی دیگر داوطلب داده شد.

همچنین ۲ رای انتخابات مجمع کشتی مازندران سفید بوده است.

شایگان با این آرا به مدت چهار سال سکاندار هیات کشتی مازندران شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha