۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۰۲
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84738891
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود  

شهرکرد - ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت:دوازدهم تا هجدهم اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است که ۶۰عنوان برنامه به این مناسبت در استان برگزار می‌شود.

افشین امیریان روز یکشنبه در آستانه هفته بزرگداشت معلم در جمع خبرنگاران استان افزود:دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، تجلیل از معلمان نمونه، تجلیل از افسران جهادی سپاه پیشرفت و تشکیل مجمع استانی معلمان بسیجی و زنگ سپاس معلم از مهمترین برنامه‌های این هفته در سطح استان است.

وی اظهار داشت:هم‌اکنون ۱۱ گروه فرهنگی و جهادی در سطح مناطق محروم استان به خصوص در شهرستان‌های اردل و کوهرنگ مشغول فعالیت هستند تا عدالت آموزشی برابر برای همه دانش‌آموزان  برقرار شود.

امیریان با اشاره به اینکه مجمع خیران نقش مهم و اثرگذاری در برقراری عدالت آموزشی درسطح استان دارند، افزود: تشکیل مجمع خیران در سطح استان یکی از برنامه‌های پیش رو این اداه کل است.

وی بر تدوین برنامه چهار ساله برای ریل‌گذاری و حرکت به سمت جلو در آموزش و پرورش استان تاکید کرد و گفت: با برنامه‌ریزی مدون می‌توان نظام تعلیم و تربیت را توسعه داد و کاستی‌ها و مشکلاتی که در ایام شیوع ویروس کرونا برای نظام تعلیم و تربیت به‌وجود آمده را رفع کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تعلیم و تربیت تعطیل نبود و معلمان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی کار آموزش دانش‌آموزان را انجام می‌دادند، افزود: در این مدت افت تحصیلی، بی‌تحرکی، چاقی، استرس در بین دانش‌آموزان افزایش یافت که با بازگشایی حضوری مدارس این مشکلات رفع خواهد شد.

وی با اشاره به روند نقل و انتقالات فرهنگیان در طول دوران کاری گفت: اجرای طرح‌بومی گزینی معلمان در استان در دست اجراست و به مرور در سطح استان اجرا خواهد شد. 

به گفته وی، آیین‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان به استان‌ها ابلاغ شده است و با اجرایی شدن این آیین‌نامه جابه‌جایی و نقل و انتقال معلمان براساس ساز و کار مشخص و به صورت عادلانه اجرا می‌شود.

امیریان افزود:هم‌اکنون بدهی آموزش و پرورش استان بابت قبوض آب، برق و گاز بیش از هشت میلیارد تومان است که این میزان بدهی معوق سال‌های گذشته تاکنون است و با همکاری و مساعدت شرکت‌های خدمات‌رسان تاکنون آب، برق و گاز هیچ‌کدام از مدارس قطع نشده است.

وی با اشاره به اینکه در استان بیش از ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول علم‌آموزی هستند، گفت: در سال گذشته بیش از ۲ هزار معلم  از جمعیت فرهنگیان استان بازنشسته شدند و کمبود معلم یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش استان است.

به گزارش ایرنا، در چهارمحال وبختیاری ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار فضای آموزشی مشغول تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha