۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85103137
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ چکیده و مقاله کامل به همایش بین‌المللی شیخ اشراق ارسال شد

زنجان – ایرنا - دبیر اجرایی "همایش بین‌المللی شیخ اشراق و دنیای جدید" از دریافت حدود ۱۰۰ چکیده و مقاله کامل در این رویداد علمی و فرهنگی خبر داد.

روح الله فدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: "همایش بین‌المللی شیخ اشراق و دنیای جدید" از ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به میزبانی استان زنجان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: قریب به ۵۰ سخنرانی علمی در ۱۲ بخش تخصصی در این همایش ارائه خواهد شد.

مسوول اجرایی این همایش گفت: شخصیت ها و اندیشمندان برجسته داخلی و خارجی همچون آیت الله سید مصطفی محقق داماد، دکتر نجفقلی حبیبی در بعد ملی، و پروفسور جان والبریج و پروفسور رکسونا مارکت در بعد بین المللی در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

وی گفت: محورهای این همایش شامل شیخ اشراق و اخلاق، ادبیات رمزی، الهیات، انسان شناسی، زیبایی شناسی، فرشته شناسی، فلسفه سیاسی، معرفت شناسی، معنای زندگی، نوآوری های منطقی، مطالعات معاصر و مطالعات مقایسه ای است.

این مسوول گفت: مهلت ارسال چکیده مقالات به این همایش تا ۱۵ اسفندماه سال گذشته و مهلت ارسال مقاله کامل تا دوم اردیبهشت ماه سال جاری بود که لیست مقالات برگزیده و جدول برنامه سخنرانی ها ۱۶ اردیبهشت اعلام شد.

شهاب الدین سهروردی معروف به شیخ اشراق، شیخ مقتول و شیخ شهید (۵۴۹–۵۸۷ ق) فیلسوف نامدار ایرانی اهل شهر سهرورد زنجان است.

وی از بزرگترین فلاسفه تاریخ ایران است که حکمت خسروانی ایران باستان را احیا کرد و بنیانگذار فلسفه اشراق است که در مقابل فلسفه ارسطویی(مشاء) عرض اندام کرد.

حکمت‌الاشراق، پرتونامه، لغت موران، روزی با جماعت صوفیان، عقل سرخ و آواز پر جبرئیل از جمله آثار اوست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha