۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۳
کد خبر: 85103733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مخالفت ۸۰ درصدی ژاپنی‌ها با افزایش مالیات برای تامین بودجه نظامی

تهران- ایرنا - براساس نظرسنجی خبرگزاری کیودو ژاپن، ۸۰ درصد مردم این کشور مخالف افزایش احتمالی مالیات برای تامین بودجه برنامه دفاعی ژاپن به رغم نگرانی های رو به افزایش مردم درباره احتمال انجام عملیات نظامی چین علیه تایوان هستند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از کیودو، براساس این نظرسنجی که از ماه مارس تا آوریل سال جاری میلادی انجام شد نشان می دهد باوجود اینکه مردم ژاپن نیاز به تقویت ظرفیت های دفاعی کشورشان را تاحد زیادی به دلیل شرایط شکننده امنیتی درک می کنند اما درباره افزایش مالیات برای تامین هزینه های نظامی تردید دارند.

در این نظرسنجی تنها ۱۹ درصد مردم ژاپن از درخواست فومیو کشیدا نخست وزیر این کشور برای افزایش بودجه نظامی از طریق مالیات حمایت کردند. دولت ژاپن از ماه دسامبر سال میلادی گذشته تصمیم گرفت با افزایش بیش از ۵۰ درصدی بودجه نظامی را به ۴۳ تریلیون ین معادل ۳۱۹ میلیارد دلار طی ۵ سال و با شروع سال مالیاتی ۲۰۲۳ افزایش دهد.

در تغییر مهم سیاست امنیتی در قانون اساسی دوران پس از جنگ جهانی دوم ژاپن، دولت این کشور تصمیم گرفته ۲ درصد رشد ناخالص داخلی خود را تا سال مالیاتی ۲۰۲۷ به بودجه نظامی اختصاص دهد.

باوجود این حدود ۶۰ درصد پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گفتند برنامه ۵ ساله دفاعی ژاپن مناسب و درست نیست. در حالی که ۸۸ درصد مردم توضیحات نخست وزیر این کشور در رابطه با تقویت نظامی را کافی ندانستند. از سوی دیگر ۴۸ درصد مردم نیز درباره دلایل مخالفت با افزایش مالیات گفتند مردم نمیتوانند بیش از این افزایش مالیات را تحمل کنند.

به علاوه درباره احتمال اقدام عملیات نظامی چین علیه تایوان، ۵۳ درصد پاسخ دهندگان ابراز نگرانی بسیار کردند و ۳۶ درصد تاحدودی نگران بودند.

به گزارش ایرنا، دنباله روی ژاپن از سیاست های چین هراسانه آمریکا در منطقه باعث شده است تا دولت توکیو در ماه ها و سال های اخیر، میل بیشتری به نظامی شدن پیدا کند و به ویژه در یک سال اخیر، تحرکات تازه ای را برای افزایش توان نظامی خود و خرید تجهیزات نظامی و استقرار آن در نقاط مختلف انجام داده است؛ اقداماتی که باعث بالا رفتن هزینه های زندگی مردم این کشور می شود.

این نظرسنجی با تمرکز بر مسائل امنیت ملی ژاپن و شرکت ۳ هزار نفر بالای ۱۸ سال از تاریخ ۷ مارس تا ۱۷ آوریل انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha