۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85104999
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دستگاه قضایی به موضوع کمبود دارو در خراسان‌شمالی ورود کرد

بجنورد- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان شمالی از ورود دستگاه قضایی به موضوع کمبود دارو در داروخانه‌های استان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام حسین یوسفی در این خصوص اظهار کرد: چند وقتی است که کمبود دارو در خراسان شمالی باعث نارضایتی شهروندان و اختلال در روند بهبود بیماران شده است.

وی افزود: گزارشات متعددی نیز مبنی بر کمبود انواع مختلف دارو و شیرخشک در استان و نیز نبود پزشک عمومی در ایام تعطیلات نوروز در اکثر درمانگاه‌های مرکز استان دریافت شد.

حجت الاسلام یوسفی ادامه داد: این نهاد به منظور شناسایی بسترهای آسیب زا و ارایه راهکارهای پیشگیرانه، پیگیری و آسیب شناسی موضوع را در دستور کار قرار داد و پیرو بازدیدهای دوره ای از داروخانه های استان مشخص شد که برخی از اقلام دارویی در این مراکز کمیاب است.

این مقام قضایی تصریح کرد: پس از بررسی های میدانی طی مکاتبه ای با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، مراتب جهت رفع مشکلات مذکور منعکس شد اما اقدامات به عمل آمده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، بسیار کلی و در حد پیگیری موضوع بود.

وی افزود: در واقع اقدام عملیاتی جهت رفع مشکل به عمل نیامده است و محدود به ثبت داروهای مورد نیاز در سامانه ی مربوطه بوده است.

حجت الاسلام یوسفی یادآور شد: پاییز سال گذشته نیز از داروخانه های مرکز خراسان شمالی و مراکز درمانی بجنورد بازدید شد و گزارش کمبودها و مشکلات احصا شده به انضمام پیشنهاداتی جهت پیشگیری از وقوع بحران تامین دارو بویژه در حوزه داروهای استراتژیک به قوه قضاییه گزارش و به رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان نیز ابلاغ شد..

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان شمالی تاکید کرد: حوزه سلامت شهروندان یکی از دغدغه هایی است که همواره تحت رصد دستگاه قضایی استان قرار داشته و با جدیت به دنبال رفع مشکلات شهروندان در رابطه با این موضوع هستیم.

اینک ۱۰۸ واحد داروخانه در ۹ شهرستان استان یک میلیون نفری خراسان شمالی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha