۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۰۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85106658
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 احداث ۷۱ هزار واحد مسکونی در زنجان

زنجان - ایرنا -مدیر کل‌  راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه  اقدام مهم این اداره کل اجرای نهضت ملی مسکن است، گفت: دولت سیزدهم به موضوع مسکن توجه دارد و پیش بینی شده حدود ۷۱هزار واحد مسکونی در این استان در چهار سال آینده ساخته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر اسماعیلی شامگاه سه‌شنبه درنشست خبری با خبرنگاران استان افزود: ۲۷ هزار واحد مسکونیبه صورت حمایتی در استان ساخته می شود و هم اکنون در مناطق مختلف شهر این واحدها در حال ساخت است.
این مسوول با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد نیز مسکن روستایی است که ساخت آنها را بنیاد مسکن برعهده دارد، گفت:حدود ۱۲ هزار واحد نیز در بخش خود مالکی و در قالب اعطای تسهیلات بانکی در حال ساخت است.
وی اضافه کرد: در بخش اعطای تسهیلات مناطق باز آفرینی شهری نیز ساخت ۹ هزار واحد طی چهار سال پیش بینی شده وسهم تولید مسکن استیجاری استان نیز سه هزار واحد است.
مدیر کل‌ راه و شهرسازی استان زنجان خاطرنشان کرد: از ۲۷ هزار واحد مسکونی، قرار داد ساخت ۱۷ هزار واحد آن منعقده شده و مابقی هم طبق برنامه و به دنبال تحویل زمین فرآیند و تخصیص پروژه و پیمان سپاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اداره کل در زمینه ساخت راه، محورهای اصلی و آزاد راه‌ها فعالیت می‌کند، گفت: در زمان حاضر هفت پروژه در محورهای اصلی در دست اجرا داریم که ساخت آنها از محل اعتبارات ملی بوده و فعال است

اسماعیلی، افزود: محورهای اصلی، ارتباط با استان های همجوار را پوشش می‌دهد که بهسازی و احداث باند های دوم، در برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.
این مسوول ادامه داد: پروژه های یاد شده شامل مسیر زنجان به بیجار کردستان، زنجان، تکاب، دندی تخت سلیمان در استان آذربایجان‌ غربی، محور ترانزیت زنجان به قزوین، سه راهی سلطانیه به قیدار و کبودر آهنگ استان همدان، محور زنجان به بناب و منجیل استان گیلان و محور کلور درام طارم این استان و همچنین یک پروژه ملی و استانی ارتباط بین قیدار به ابهر می شود.
وی اظهارداشت داشت: در زمان حاضر این پروژه ها پیمانکاران فعال داشته و قطعاتی هم در حال ساخت است.

اسماعیلی یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل را اجرای، پروژه های ساختمان دولتی عنوان کرد و افزود: در این خصوص ۶ پروژه فعال داریم. همچنین در ارتباط با پروژه‌های باز آفرینی شهری اقدامات مشترکی با همکاری دستگاه های متولی در قالب کمک به بافت فرسوده، سکونتگاه های، غیر رسمی انجام می گیرد.
مدیر کل‌ راه و شهرسازی استان زنجان، ادامه داد: بخش دیگر فعالیت ها، معماری و شهرسازی تهیه طرح تفصیلی و طرح جامع به‌صورت سالیانه با همکاری شهرداری ها متناسب با افق شهری است برنامه ریزی، و اجرا می شود.



اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha