۴۰ بال کبک در مهاباد رهاسازی شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبر: 85111736
۴۰ بال کبک در مهاباد رهاسازی شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۴۰ بال کبک به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر در دامن طبیعت این شهرستان رهاسازی شد.

فاروق سلیمانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کبک‌ها که به دلیل بیماری و یا شکستگی عضو قادر به ادامه حیات در طبیعت نبودند به مدت سه ماه توسط یکی از فعالان محیط زیستی به نام «ابوبکر خضری» مراقبت و نگهداری شده بودند.

وی افزود: این فعال محیط زیستی با نظارت کارشناسان محیط زیست در بخشی از حیاط خانه خود از این کبک‌ها مراقبت و نگهداری کرد و پس از بهبودی و بازیافت سلامتی دوباره آنها را در دامن طبیت رهاسازی کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با انتقاد از رفتار نادرست برخی افراد مبنی بر نگهداری پرندگان بویژه کبک‌ها در محیط خانه گفت: نگهداری پرندگان وحشی در محیط‌های خارج از طبیعت باعث آسیب به نسل گونه‌های پرندگان و از بین رفتن قدرت باروری آنها می‌شود و بسیاری از گونه‌های پرندگان پس از جدایی از طبیعت و حتی بازگشت دوباره نیز نمی‌توانند زندگی طبیعی خود را بدست آورند.

سلیمانی از اقدام مداوا و تیمار پرندگان بیمار و رهاسازی دوباره آنها در دامن طبیعت توسط دوستداران محیط زیست این شهرستان قدردانی کرد و ادامه داد: فرهنگ حفاظت از محیط زیست و زیبایی‌های آن در بین مردم این شهرستان نهادینه شده است.

۴۰ بال کبک در مهاباد رهاسازی شد

به گزارش ایرنا، کبک پرنده‌ای از راسته ماکیان سانان و زیستگاه آن دامنه‌های کوهستان و مناطق شیبدار صخره‌ای و سنگلاخی است.

۱۴ می برابر با ۲۴ اردیبهشت روز جهانی پرندگان مهاجر است، شعار امسال این روز «آب؛ حفظ حیات پرندگان» تعیین شده که نشان می‌دهد منابع آبی در حفاظت از تالاب‌ها به عنوان زیستگاه اصلی پرندگان مهاجر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و به دلیل داشتن چندین تالاب بین المللی و پناهگاه حیات وحش از زیستگاه‌های مهم پرندگان در شمال غرب کشور به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha