مشارکت خیران در حوزه درمانی روند خدمات رسانی به بیماران نیازمند را دوچندان می‌کند

یاسوج - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت : مشارکت خیران سلامت در حوزه درمان می تواند ضمن تقویت زیرساخت های بهداشتی ، روند خدمات رسانی به بیماران نیازمند و جامعه هدف این مجموعه بویژه نیازمندان را دوچندان کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس محمودیان روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در یاسوج با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های درمان ملکی و غیرملکی از مهمترین برنامه های امسال حوزه درمان این بیمه در استان است تاکید کرد :برای سرعت بخشی به روند تقویت زیرساخت ها نیازمند خیران سلامت هستیم که در این حوزه جایشان خالی است .

وی گفت: تامین هزینه های درمان سازمان تامین اجتماعی از آورده های مردمی است و به دلیل نبود صنایع و کارخانجات در استان سهم ورودی های مالی به این سازمان در استان کم است اگر چه تلاش می کنیم با مدیریت بهینه نهایت استفاده و خدمات رسانی را داشته باشیم.

محمودیان گفت: در همین راستا فاز نخست طرح توسعه بیمارستان شهدای گمنام تامین اجتماعی شهر یاسوج به مساحت ۱۰ هزار و ۲۰۰متر مربع با ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که امید می رود این طرح (ساختمان) شهریور امسال تکمیل شود.

وی بیان کرد: طرح توسعه بیمارستان شهدای گمنام شهر یاسوج بر اساس قرارداد با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا می شود.

کمبود منابع مالی چالش مهم توسعه زیرساخت های درمان کهگیلویه و بویراحمد است

مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین تلاش می شود فاز دوم طرح توسعه بیمارستان شهدای گمنام یاسوج شامل تاسیسات و تجهیزات بدون وقفه پس اتمام مرحله اول آغاز شده و تا ۲ سال آینده بهره برداری شود.

محمودیان عنوان کرد: اجرای طرح استانداردسازی درمانگاه شهر دهدشت نیز در حال بررسی کارشناسی است و براساس این طرح ساماندهی بخش اورژانس،ورودی و سایر اقدام های مورد نیاز این مرکز درمانی انجام می شود.

وی ابراز داشت: توسعه پلی کلینیک شهر دوگنبدان به مساحت سه هزار و ۸۰۰ متر مربع در سه طبقه پارسال با ۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

محمودیان بیان کرد: با افتتاح مرکز پلی کلینیک تامین اجتماعی دوگنبدان از اسفند ماه سال ۱۴۰۱، خدمات رسانی آن شبانه روزی شد که این اقدام گام بلندی برای دسترسی به امکانات درمانی عادلانه در این شهر است.

وی با اشاره به این ۶۴درصد از جمعیت گچساران زیر پوشش تامین اجتماعی هستند تاکید کرد: شبانه روزی شدن پلی کلینیک تامین اجتماعی این شهرستان مطالبه به حق بیمه شدگان است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: مجوز ماموگرافی و فلوروسکوپی دوگنبدان و دهدشت نیز اخذ شده و امید می رود این تجهیزات به زودی به مراکز درمانی شهرهای مذکور اضافه شود.

محمودیان عنوان کرد: در زمان حاضر ۵۰رصد از جمعیت ۷۲۶ هزار نفری استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند که به میانگین ۵۴درصدی کشور نزدیک است

وی تاکید کرد:هم اکنون ۱۷۲ پزشک عمومی،۱۱۴ مرکز داروخانه، ۱۲۹ مرکز پاراکلینیکی مانند رادیولوژی و آزمایشگاه و ۶۶ درمانگاه خصوصی و دولتی، ۹بیمارستان و در مجموع۵۱۱ موسسه پزشکی طرف قرارداد تامین اجتماعی استان هستند.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۳۰ هزار نفر در شهرستان بویراحمد،۱۰۰ هزار نفر در شهرستان گچساران و ۵۲ هزار نفر در شهرستان های چهارگانه کهگیلویه زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha