به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی روز پنجشنبه در نشست تشریح عملکرد امنای موقوفات استان قزوین افزود: مجموعه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در راستای اجرایی سازی یکی از مواد قانون وقف و دستور ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه در بحث واگذاری مدیریت موقوفات استان به امنا از ابتدای ابلاغ این دستورالعمل، موقوفات را در مرحله اول به صورت امین فردی و موقوفه به موقوفه و در مرحله دوم به شکل بلوک بندی در اختیار امنا قرار قرار داد.
وی اظهار کرد: به همین منظور ۴۶۸ موقوفه در ۱۱ بلوک تقسیم بندی شد که شامل یک بلوک در البرز، ۲ بلوک در شهرستان تاکستان، سه بلوک در شهرستان بوئین زهرا و آوج و در شهرستان های قزوین و آبیک پنج بلوک موقوفات معین شد.
حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: در همین راستا موقوفات درآمدزا و بی درآمد را به صورت متناسبی در کنار یکدیگر قرار دادیم و در همه بلوک ها موقوفات درآمدزا و بدون درآمد قرار گرفت و امنای موقوفات شناسایی شدند.
وی اضافه کرد: دوره های مختلفی نیز برای آشنایی این امنا با قوانین و دستورالعمل ها و مقوله وقف برای این امنا برگزار شد به گونه ای که امنای موقوفات استان توانستند با این مقولات و شیوه و دستورالعمل ها و سامانه جامع موقوفات و اماکن مذهبی سازمان اوقاف آشنایی خوبی داشته باشند.
به گفته این مسوول، با توجه به اینکه در مجموعه اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین در حوزه نیروی انسانی کمبودهایی وجود دارد اما با حضور امنای موقوفات تا حدودی این کمبود نیرو مرتفع شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امنا مراحل قانون و اجرایی حوزه وقف را فرا گرفتند، شاهد اتفاقات بسیار خوبی در روند اجرای امور موقوفات به ویژه در حوزه شناسایی و احیای موقوفاتی که توجهی به آنها نمی شده، هستیم و موقوفاتی که اجرا نشده و رقابتی که به دست فراموشی سپرده شده بود با حضور امنا در حال شناسایی و ورود به چرخه وقف می باشد.
وی یاد آور شد: امیدواریم این حضور موثر امنا در کنار همکاران ما در مجموعه اوقاف استان بتواند در تثبیت حقوق حقه موقوفه و احیای این موقوفات مثمر ثمر باشد و با درآمدزایی موقوفات که از طریق تلاش همکاران و امنای وقف رقم می خورد نیات واقفین خیراندیش ساری و جاری شود.
نظر شما