رئیس مرکز حراست وزارت علوم: سالم‌ترین آزمون‌ها در دو سال گذشته برگزار شده است

تهران- ایرنا- رئیس مرکز حراست وزارت علوم تاکید کرد: رسما اعلام می‌کنیم که سالم‌ترین، پاک‌ترین، مقتدرترین، با صلابت‌ترین و مدبرانه‌ترین آزمون‌های سراسر کشور در دو سال گذشته انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، علی اکبر فامیل کریمی روز پنجشنبه در نشست تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ که در مرکز همایش‌های حکمت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد، گفت: در حوزه مباحث امنیتی با دو نگاه و برداشت روبرو هستیم که بعضی از این مباحث امنیتی تاثیرگذاری داخلی دارد و بعضی علاوه بر تاثیرگذاری داخلی حوزه های جهانی را در بر می گیرد، بعضی از آزمون های سراسری نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا به عنوان یک مقوله امنیت ملی به آن توجه می شود چرا که از تاثیرگذاری جهانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه موضوع آزمون سراسری یک پروژه مهم است که رعایت حق مردم در آن اهمیت دارد، گفت: عقبه برگزاری آزمون سراسری یک پروسه چند مرحله ای و پیچیده و توام با متغیرهای به روز است.

رییس مرکز حراست وزارت علوم با طرح این سوال که اگر این آزمون برگزار نشود یا ناقص برگزار شود چه اتفاقی می افتد و چه عواقبی دارد؟ گفت: تقاضای ما این است که در حوزه اجرا این امر ملی را با یک اراده عمومی و اعتماد عمومی اجرا کنیم تا کوچکترین خدشه ای به این آزمون وارد نشود چراکه خدشه به این آزمون خدشه به واحد یک خانواده محسوب می شود بنابراین کمک همه را برای برگزاری سالم می طلبد.

فامیل کریمی گفت: حاکمیت و دولت و مردم بر پیشبرد این پروژه با بهترین شیوه تاکید دارند در حالی که دشمنان به دنبال این هستند که اراده عمومی در این زمینه شکل نگیرد و حتی اتفاقی که نیفتاده را در تمام کانال ها طوری پر می کنند که این اتفاق رخ داده که به اعتماد عمومی خدشه وارد کنند.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم: سالم‌ترین آزمون‌ها در دو سال گذشته برگزار شده است

رییس مرکز حراست وزارت علوم با اشاره به نقش حراست و حفاظت از امنیت آزمون سراسری گفت: ما روندها را رصد و مراقبت می کنیم. پروژه آزمون سراسری را از زمان قرنطینه، طراحی سئوال، چاپ سئوال محکم و مطمئن پیش بردیم. روزنه ای برای نفوذ به فونداسیون پروژه کنکور وجود ندارد. حوزه های نظارتی و حفاظتی هم از زمان خروج سئوال از مخزن اصلی تا ورود به مخزن فرعی تمام توان خود را بکار می گیرند.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم خاطرنشان کرد: سخن گزافی نیست که معتقد بر این هستیم که سازه های سوار بر این بنای مستحکم کنکور پاسخگوی حملات بی امان معاندان، معلوم الحال و مریض الحال است. تمامی سازه های حفاظتی کنکور بر اجرای ۱۰۰ درصدی پروتکل های حفاظتی و امنیتی تاکید دارند.

وی تاکید کرد: تمام افرادی که در حوزه های اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری فعالیت می کنند آموزش دیده اند و این اطمینان وجود دارد که از بنای مستحکم کنکور حفاظت کنند.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم با بیان این که اگر متعهدانه به موضوع وارد شویم حتی یک خدشه هم وارد شدنی نیست، گفت: وزیر علوم در دو سال گذشته تاکید کرده است هر آنچه می خواهید پای کار بیاورید و تمام حوزه وزارت علوم را بسیج کنید در کنار دستگاه های دیگر برای برگزاری آزمون، تا روزی که آزمون برگزار می شود بعد از آزمون اگر خدشه ای به آن وارد شود من آن را نمی پذیرم.

فامیل کریمی تاکید کرد: رسما اعلام می کنیم که سالم ترین، پاک ترین، مقتدرترین، با صلابت ترین و مدبرانه ترین آزمون های سراسر کشور در دو سال گذشته انجام شده است و امسال هم کارآمدتر آزمون را برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: تمام توان و امکانات حراست را برای برگزاری آزمون سراسری بکارمی گیریم. حتی لایه های دوم و سوم حفاظت را هم فعال کرده ایم که در نتیجه آن افراد را قبل از اینکه ورود کنند به تقلب، مچ شان گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha