۹۵ درصد شاغلان ایثارگر خراسان جنوبی تبدیل وضعیت شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی بوده که ۹۵ درصد شاغلان ایثارگر استان از این امتیاز بهره‌مند شدند و در عمر همه دولت‌ها بی سابقه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل نوفرستی روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به وطن افزود: این کار همچنان در حال انجام است و تبدیل وضعیت ایثارگران در دولت سیزدهم به میزان همه دوره‌های قبل بوده که از تلاش مسئولان در این زمینه قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: درخصوص مسکن جامعه ایثارگری نیز آن دسته از افرادی که بند «جیم» آنها قرمز نیست، در تمامی شهرستان‌ها برای نهضت ملی مسکن مشکل نداشتند اما در شهرستان بیرجند به دلیل محدودیت زمین، به صورت طبقاتی ظرفیت فراهم شده که افراد در صورت تمایل به ساخت خانه حیاط دار می‌توانند متقاضی دریافت زمین در شهرهای مجاور باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی یادآور شد: در زمینه اشتغال جامعه ایثارگران نیز با کمک دولت تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و در این زمینه مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه روز به روز جامعه ایثارگری به سالمندی نزدیک می‌شود گفت: در حوزه بهداشت و درمان موسسه توانبخشی ایثار در بیرجند فعال بوده و چون برخی آزادگان نیاز مبرم به فیزیوتراپی دارند زیرساخت لازمدر این مرکز موجود است، یک دستگاه آمبولانس نیز به زودی در اختیار مجموعه قرار می‌گیرد.

نوفرستی از وجود ۲۴۵ آزاده در استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: اردوی خانوادگی آزادگان به شهرهای مشهد مقدس و رامسر به تعداد ۱۰۰ نفر از ۲۹ مرداد تا چهارم شهریور برگزار می‌شود و در چند ماه گذشته اعزام حدود ۲ هزار نفر به عتبات عالیات در قالب ۴۲ کاروان زمینی و هوایی داشتیم که نصف اعزام کل کشور بوده است.

وی اظهار کرد: هر سال جامعه ایثارگران در مراسم اربعین حضور دارند و طرح نایب شهید اجرا می‌شود که امسال آزادگان در سایت کاظمین گردهمایی دارند و این برنامه به صورت بین المللی خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۶۰ نفر از ایثارگران به حج تمتع امسال اعزام شدند گفت: اردوهای سیاحتی زیارتی شیراز، مشهد، شمال، قم و اردوهای راهیان نور غرب کشور امسال برای خانواده‌های آزادگان و ایثارگران برگزار شده است.

۹۵ درصد شاغلان ایثارگر خراسان جنوبی تبدیل وضعیت شدند

وی یکی دیگر از اقدامات در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مزین شدن معابر و میادین به نام شهدا عنوان کرد و گفت: این کار با قوت دنبال می‌شود و مواردی معدودی که گزارش شده بود نام شهدا تغییر یافته با ورود بنیاد شهید تابلو مجدد نصب شده است.

نوفرستی ادامه داد: با همکاری معاونت فرهنگی بنیاد شهید، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و شهرداران تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده تا تصاویر شهدا روی فلز چاپ شود که متناسب با شرایط آب و هوایی استان باشد و در برابر تابش آفتاب مقاومت بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با کمک استاندار هدفمند شده است گفت: دولت از سال گذشته یک درصد بودجه هزینه‌ای دستگاه‌ها را به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص داده است که به توسعه این معارف والا کمک خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی درباره برنامه‌های بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور گفت: این برنامه‌ها از چهارشنبه ۲۵ مرداد با اجتماع بزرگ آزادگان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار در سالن غدیر بیرجند آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم گلباران و عطر افشانی گلزار شهدای شهرستان بیرجند همزمان در سراسر استان پنجشنبه هفته جاری اجرا می‌شود همچنین مراسم گلشن‌ وحی (یادواره شهدای آزاده و متوفی) از برنامه‌های ۲۶ مرداد است که بعد از نماز مغرب و عشا در محل بوستان آزادگان بیرجند برگزار خواهد شد.

نوفرستی گفت: همچنین ساعت ۱۶ پنجشنبه هفته جاری آزادگان استان در یک حرکت نمادین از بوستان آزادگان با لباس‌های دوران اسارت به سمت گلزار شهدای بیرجند حرکت می‌کنند.

وی افزود: پیاده روی عمومی خانوادگی به همراه آزادگان صبح جمعه از بوستان آزادگان به سمت مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود و پس از آن حضور در نماز جمعه خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی بیان کرد: گردهمایی همسران و دختران آزادگان در محل زینبیه هیات آزادگان، اهدای خون، دیدار آزادگان با مسئولان آموزش و پرورش و تجلیل از آزادگان از دیگر برنامه‌هاست.

وی گفت: همچنین طرح سپاس به مناسبت سالروز ورود آزادگان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی به صورت هماهنگ اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha