استاندار: وصایای شهدای خراسان جنوبی تا سال آینده چاپ می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار می‌رود طی ۲ سال چاپ کتاب وصایای شهدای استان انجام شود و تا سال ۱۴۰۳ بتوان این اقدام مهم فرهنگی را به نتیجه رساند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز یکشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد افزود: تا زمان تامین اعتبار لازم، چاپ و انتشار دیجتال کتاب وصایای شهدا در دستور کار قرار گیرد.

وی درباره ساخت مجموعه فرهنگی در گلزار شهدای بیرجند گفت: باید نقشه مهندسی طراحی و در بازه سه ساله بودجه لازم پیش‌بینی شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: موضوع اختلاف بنیاد شهید و دانشگاه علوم پزشکی درخصوص باغ زرشکی هم مطابق آنچه رای دادگاه بوده باید پیگیری شود.

وی با اشاره به موضوع مسکن ایثارگران گفت: در زمینه تامین زمین مشکلی وجود ندارد ولی موضوع ساخت و ساز باید به نحوی مدیریت شود که کمترین فشار به این قشر و مردم وارد آید.

قناعت افزود: برای بازسازی معراج شهدا به منظور بهره‌برداری پارک موزه دفاع مقدس نیز استانداری با تخصیص ۳۰۰ میلیون تومان همکاری می‌کند.

وی همچنین گفت: در زمینه مولدسازی بخشی از درآمد کشور از محل فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌هایی اجرایی است لذا در استان خراسان جنوبی به جهت کم برخورداری از دست دادن یک ساختمان تبعات جبران‌ناپذیری دارد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اما در بهره‌برداری از ساختمان‌ها باید دقت نظر داشته باشیم و با تصمیم درست، هزینه‌کردها به سمت بیشترین بهره‌وری باشد.

وی بر نامگذاری ساختمان‌ها و اماکن دولتی به نام شهدا تاکید کرد و گفت: فهرست پیشنهادی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به استانداری ارایه شود و در اختیار کمیته نامگذاری قرار گیرد.

قناعت بیان کرد: نامه‌ای باید برای شهرداران تهیه شود تا در کمیته نامگذاری از بنیاد شهید و دبیرخانه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نماینده‌ای حضور داشته باشد و براساس فهرست پیشنهادی، نامگذاری از نام شهدا در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: انتصاب حجت‌الاسلام اوحدی به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان جای تبریک و تقدیر دارد، امیدواریم دستگاه‌های فرهنگی همکاری تنگاتنگ داشته باشند تا شرمنده خانواده شهدا و ایثارگران نشویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم از نحوه نامگذاری معابر گلایه کرد و گفت: شنیده شده در سایت اداری بیرجند برخی از معابر به نام کارمند نامگذاری شده که باید شهرداری بر این موضوع نظارت بیشتری داشته باشد.

سید محمدرضا طالبی افزود: طبق قانون مرمت گلزار شهدا برعهده دهیاران و شهرداران است که در این خصوص هیچ عذری پذیرفته نیست.

وی اظهار داشت: تکمیل المان (نماد) شهدا در بلوار شعبانیه بیرجند طبق نقشه برعهده شهرداری بیرجند قرار می‌گیرد تا زودتر به بهره‌برداری برسد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: طبق دستورالعمل وزارت کشور مصوبه نامگذاری معابر به نام شهدا باید به تایید شورای نامگذاری در فرمانداری برسد و بدون هماهنگی بنیاد شهید تابلویی از نام شهید در هیچ معبر یا میدانی نباید جابه‌جا شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha