دانشگاه صنعتی شاهرود در جمع موسسه‌های پراستناد برتر جهان قرار گرفت

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: این دانشگاه طبق اعلام جدیدترین اطلاعات منتشره در دوماهنامه پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) در جمع موسسه‌های پراستناد برتر جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی ایزدی‌فر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بنا بر اعلام موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) و بر اساس آخرین دوماهنامه پایگاه شاخص‌های اساسی علم(ESI) که مربوط به بازه زمانی ۲۰۲۲-۲۰۱۲ است دانشگاه صنعتی شاهرود در جمع موسسه های پر استناد برتر جهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی در تمامی حوزه‌های موضوعی هشت هزار و ۵۵۷ مورد است، ادامه داد: ۱۱۵ دانشگاه و موسسه پژوهشی از کشور جمهوری اسلامی ایران نیز در این فهرست قرار دارند.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود خاطر نشان کرد: این دانشگاه در حوزه‌های موضوعی مهندسی و شیمی موفق به قرار گرفتن در فهرست موسسه‌های پراستناد برتر جهان شده است.

ایزدی‌فر با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود در سال‌های گذشته نیز در بین موسسه‌های پراستناد برتر جهان ( ESI) قرار داشته است، افزود: دانشگاه‌ صنعتی شاهرود علاوه بر این دارای پژوهشگران یک صدوم، یک و ۲ درصد پراستناد برتر جهان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی پر استناد برتر ایران در ۱۹ حوزه موضوعی در این فهرست قرار دارند، ابراز کرد: بیشترین تعداد رشته‌های برتر در حوزه موضوعی مهندسی با ۵۹ دانشگاه و موسسه پژوهشی است.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به ۱۹ حوزه موضوعی دانشگاه‌ها و موسسه‌های برتر ایران اظهار کرد:حوزه‌های پزشکی بالینی، شیمی، علوم مواد، علوم کشاورزی، داروشناسی و سم شناسی، علوم گیاهی و حیوانی، محیط زیست و بوم شناسی، حوزه‌های علوم اجتماعی، زیست شناسی و زیست شیمی و علوم رایانه، علوم اعصاب و رفتار، زمین شناسی، حوزه‌های فیزیک و ایمنی شناسی، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک، ریاضیات و میکروبیولوژی، روانپزشکی و روانشناسی در این فهرست قرار دارند.

به گفته وی، حوزه‌های علوم فضا، اقتصاد و تجارت و چند رشته‌ای در ایران فاقد دانشگاه و موسسه پژوهشی برتر بودند.

دانشگاه صنعتی شاهرود دارای چهار پردیس، ۱۴ دانشکده و بیش از ۱۰ هزار دانشجو و ۳۵۲ عضو هیات‌ علمی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha