۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85126271
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست خراسان‌شمالی استیجاری است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۱۴ مرکز در این استان ۲۲۰ کودک و نوجوان بی سرپرست و بد سرپرست را نگهداری می کند که تمامی این مراکز استیجاری است.

محسن توحیدی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه برای نگهداری کودکان و نوجوانان بدون سرپرست و یا بدسرپرست فضاهای ملکی در اختیار نداریم و در این خصوص با مشکلاتی از جمله نبود استانداردهای لازم و کمبود فضا مواجه هستیم.

وی افزود: از مجموع این مراکز تنها یک مرکز شیرخوارگاه دولتی با ظرفیت ۱۸ کودک و ۱۳ مرکز نیز با مشارکت مردم و خیران توسط موسسه های خیریه مدیریت و اداره می شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان بر اساس قانون می تواند زمین مناسب برای ساخت این مراکز در اختیار خیران قرار دهد و زمینه برای کمک به این کودکان فراهم است.

وی افزود: همچنین از خیران و شهروندانی که فضاهای مناسب در اختیار دارند می خواهیم که به صورت امانت و یا استیجاری ساختمانی در اختیار موسسه ها قرار دهند.

توحیدی مقدم تصریح کرد: تعدادی از اداره ها و سازمان ها فضاهای مازاد در اختیار دارند که از این مجموعه ها نیز در خواست می شود تا فضای مورد نظر را به صورت امانت برای نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در اختیار موسسه ها قرار دهد.

وی عنوان کرد: کودکان به تفکیک سنی سه تا هفت سال، هفت تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال در این مراکز نگهداری می شوند که هزینه تمامی این مراکز توسط موسسه ها و خیران تامین می شود و از سازمان بهزیستی نیز یارانه دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: از خانواده ها می خواهیم که کودکان اقوام بی سرپرست و بدسرست را به سرپرستی قبول کنند تا این کودکان نیز طعم کانون گرم خانواده را بچشند و از حمایت ها آنان برخوردار شوند.

توحیدی مقدم یادآور شد: ۱۲ خانواده در سطح این استان از ۱۲ کودک دارای معلول بی سرپرست نگهداری می کنند و تمام هزینه های درمان، توانبخشی و سایر موارد را نیز پذیرفته اند.

۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش این نهاد قرار دارند که از مجموع این تعداد ۲۵ هزار نفر معلول هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha