معاون استاندار: سمنان ظرفیت راه‌اندازی دهکده ورزش دانش‌آموزی در کشور دارد

سمنان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: این استان ظرفیت راه‌اندازی دهکده ورزشی دانش‌آموزی به صورت آزمایشی در کشور به منظور تقویت نشاط دانش‌آموزی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد ریواده روز سه‌شنبه در آیین افتتاح ۲۱ طرح ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی و ۱۰ اتاق بهداشت مدارس در مناطق مختلف استان سمنان به صورت ویدئوکنفرانسی افزود: تقویت نشاط در بخش دانش‌آموزی مورد توجه ویژه در آموزش و پرورش قرار بگیرد.

معاون استاندار: سمنان ظرفیت راه‌اندازی دهکده ورزش دانش‌آموزی در کشور دارد

وی تاکید کرد: ورزش با تخلیه هیجانات نقشی مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و باید ورزش در آموزش و پرورش مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

ریواده بیان کرد: دشمنان طی سال گذشته هجمه‌های زیادی را در بخش دانش‌آموزی و آموزش و پرورش داشتند و باید آموزش و پرورش توجه ویژه به جامعه هدف خود داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: بخش مختلف همراه آموزش و پرورش در تحقق سند تحول بنیادین باشند.

سرانه ورزشی دانش‌آموزی استان سمنان به ۶۳ سانتیمتر مربع ارتقا یافت

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز گفت: اجرای ۴۰ طرح شهید سلیمانی، سرانه ورزشی دانش‌آموزی این استان را از ۴۷ به ۶۳ سانتیمتر مربع ارتقا داد.

معاون استاندار: سمنان ظرفیت راه‌اندازی دهکده ورزش دانش‌آموزی در کشور دارد

عادل خالقی افزود: استان سمنان از لحاظ سرانه ورزشی رتبه پنجم را در بین استان‌های کشور دارد.

وی با اشاره به فواید ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: ورزش در بین دانش‌آموزان موجب کاهش هیجان‌ها و در نتیجه کاهش آسیب اجتماعی می‌شود و توسعه و تقویت زیرساخت ورزشی از اولویت‌ها در آموزش و پرورش استان سمنان است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان تصریح کرد: سمنان تنها استان کشور است که از وجود استخر دانش‌آموزی بهره نمی‌برد و اکنون سه استخر دردست ساخت در نقاط مختلف استان، برای تکمیل نیازمند تامین اعتبارهای لازم است.

به گفته خالقی، استخر دانش‌آموزی برای برگزاری مسابقات و استفاده دانش آموزان نیاز است.

۲۱ طرح ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی و ۱۰ اتاق بهداشت مدارس در مناطق مختلف استان سمنان روز سه‌شنبه با حضور مسوولان کشوری و استانی به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره‌برداری رسید.

سهم استان سمنان در طرح شهید سلیمانی ایجاد ۴۵ طرح ورزشی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان است و اکنون ۹۰ درصد اعتبارات جذب شده و ۱۰ درصد در مرحله امضای قرارداد برای جذب اعتبار قرار دارد.

اکنون ۴۰ طرح ورزشی در آموزش و پرورش استان سمنان در قالب طرح شهید سلیمانی به بهره‌برداری رسیده است؛ ۲ فضا از ۴۵ فضای ورزشی تابستان امسال افتتاح می‌شود و سه سالن سقف بلند نیز در مرحله بتن‌ریزی و فونداسیون است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۱۲۲ هزار دانش آموز در مدرسه‌های دولتی و غیردولتی استان سمنان مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha