ثبت نام دانش آموزان کلاس‌اولی در استان سمنان آغاز شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ثبت نام از کودکان برای کلاس اول در استان، متناسب با موقعیت جغرافیایی محل زندگی خانواده‌ها یا محل اشتغال والدین، به صورت حضوری آغاز شد.

عادل خالقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال استان سمنان ۱۱ هزار و ۳۹۲ کلاس اولی داشته باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان تصریح کرد: کودک برای ثبت نام در کلاس اول ابتدایی باید ۶ سال تمام داشته باشد و اولویت ثبت نام با دانش آموزانی است که در محدوده جغرافیایی مدرسه سکونت دارند.

وی افزود: ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی در نزدیک‌ترین مدرسه به محل کار پدر یا مادری که هر۲ شاغل هستند، بدون مانع است.

وی اضافه کرد: انجام سنجش سلامت برای ثبت‌نام کودکان در کلاس اول الزامی است و انتظار می‌رود والدین با توجه به نزدیک شدن به زمان اتمام سنجش سلامت، نسبت به انجام سنجش نونهالان خود اقدام کنند.

خالقی یادآور شد: برای دریافت کتاب های کلاس اول، اولیای مدرسه اقدام می‌کنند و نیازی نیست والدین در این زمینه کاری انجام دهند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: زمان ثبت‌نام دیگر دوره‌های تحصیلی هنوز آغاز نشده و زمان ثبت‌نام اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۱۳۲ هزار دانش آموز در حدود یکهزار مدرسه‌ دولتی و غیردولتی در استان سمنان تحصیل می‌کنند. در سال تحصیلی گذشته هشت هزار و ۳۰۰ نفر معلم و کادر آموزشی در مدارس استان به‌کارگیری شدند و هیچ یک از پنج هزار کلاس درس این استان بدون معلم نبود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha