۸۰ درصد طرح‌های ورزشی طرح شهید سلیمانی در آموزش و پرورش کشور بهره‌برداری شد

سمنان-ایرنا- مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۸۰ درصد طرح‌های ورزشی برنامه‌ریزی شده در قالب طرح شهید سلیمانی در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری رسید.

محمد جعفری روز سه‌شنبه در حاشیه آیین افتتاح ۲۱ طرح ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی و ۱۰ اتاق بهداشت در مدرسه‌های استان سمنان در محل سالن پوریای ولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای ۲ هزار و ۱۰۰ طرح در قالب طرح شهید سلیمانی در آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شد و اکنون یکهزار و ۷۰۰ طرح‌ ورزشی در آموزش و پرورش در قالب طرح شهید سلیمانی به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی با هدف تلفیق مشارکت آموزش و پرورش با دیگر دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها در توسعه فضای ورزشی در خدمت نظام تعلیم و تربیت شکل گرفته است.

جعفری یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ۱۰۰ درصد طرح‌های ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی در توسعه فضای ورزشی دانش‌آموزی، پنج‌هزار و ۳۸۸ فضای ورزشی دانش‌آموزی در کشور وجود داشت.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی سرانه ورزشی دانش‌آموزی ۳۴ صدم مترمربع بود و پیش‌بینی می‌شود با افتتاح طرح‌های ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی، سرانه فضای ورزشی دانش آموزی به ۴۲ صدم مترمربع برسد.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی از سوی آموزش و پرورش اختصاص یافت و ۶۰ درصد دیگر اعتبارات در اجرای طرح‌های ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی از دیگر بخش‌ها تامین می‌شود.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح‌های ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی با هدف ترویج ورزش دانش‌آموزی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرا می‌شود.

سرانه ورزشی دانش‌آموزی استان سمنان با اجرای طرح شهید سلیمانی از ۴۷ به ۶۳ سانتیمتر مربع ارتقا یافت. استان سمنان از لحاظ سرانه ورزشی رتبه پنجم را در بین استان‌های کشور دارد.

سمنان تنها استان کشور است که از وجود استخر دانش‌آموزی بهره نمی‌برد و اکنون سه استخر در دست ساخت در نقاط مختلف استان، برای تکمیل نیازمند تامین اعتبارهای لازم است.

۲۱ طرح ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی و ۱۰ اتاق بهداشت مدارس در مناطق مختلف استان سمنان امروز با حضور مسوولان کشوری و استانی به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره‌برداری رسید. سهم استان سمنان در طرح شهید سلیمانی ایجاد ۴۵ طرح ورزشی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان است و اکنون ۹۰ درصد اعتبارات جذب شده و ۱۰ درصد در مرحله امضای قرارداد برای جذب اعتبار قرار دارد.

اکنون ۴۰ طرح ورزشی در آموزش و پرورش استان سمنان در قالب طرح شهید سلیمانی به بهره‌برداری رسیده است؛ ۲ فضا از ۴۵ فضای ورزشی تابستان امسال افتتاح می‌شود و سه سالن سقف بلند نیز در مرحله بتن‌ریزی و اسکلت‌بندی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۱۲۲ هزار دانش آموز در مدرسه‌های دولتی و غیردولتی استان سمنان مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha