فرمانده سپاه فجر فارس: سه هزار گروه جهادی پای کار محرومیت زدایی هستند

شیراز- ایرنا- فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: امسال سه هزار گروه جهادی پای کار محرومیت زدایی از استان هستند.

به گزارش ایرنا، سردار یدالله بوعلی، روز شنبه در حاشیه نشست بررسی پروژه های عمرانی محرومیت زدایی در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) یک قرارگاه مشترک بین سپاه، بهزیستی، کمیته امداد، بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان که موضوعات مختلفی را دنبال می کند اما آنچه که برای این قرارگاه تعریف شده موضوع محرومیت زدایی در ابعاد مختلف است.
وی ادامه داد: این قرارگاه در اولویت اول به لحاظ مشکلی که کشور در حوزه آب داشت از سال گذشته کار خود را آغاز کرد و آثار و برکات آنرا هم شاهد هستیم.
او اظهار کرد: مشکلاتی که در حوزه آب طی این چند دهه وجود داشت بخش عمده آن در سراسر کشور حل شد و در استان فارس هم به طور مشخص برای تامین آب آشامیدنی ۴۵ پروژه به تعداد ۳۷۲ روستا را هدفگذاری کردیم.
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: بنا بود این ۴۵ پروژه در طول سه سال اجرا شود که چون ما کار خود را مبتنی بر ظرفیت گروه های جهادی و هم افزایی تمام مجموعه ها انجام داده‌ایم تاکنون و پس از گذشت یک سال افزون بر ۷۰ درصد پیشرفت داشته است که باقیمانده کار را نیز طی ماههای آتی به اتمام خواهیم رسید.
بوعلی افزود: امسال قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بنای ورود به سایر عرصه ها را نیز دارد و که شامل راه روستایی، مسکن، راه بین مزارع، آبخیزداری، امنیت غذایی و حاشیه شهرها و محلات محرومی که در بطن شهرها هستند می شود.
وی ادامه داد: در جلسه امروز نیز حجم قابل توجهی پروژه تفاهم شده که بنا است قراردادهای آن ظرف یکی دو ماه آتی به امضا برسد.
او اظهار داشت: اگر این کار آنگونه که پیش بینی شده آغاز و اجرا شود شاهد یک تحول در استان در همه حوزه ها خواهیم بود.

فرمانده سپاه فجر فارس: سه هزار گروه جهادی پای کار محرومیت زدایی هستند

سپاه به عنوان یک ظرفیت بزرگ همیشه در کنار مردم است
معاون قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هم گفت: سپاه یک ظرفیت بزرگ است که همیشه در راه زدودن غبار محرومیت در کنار مردم بوده است.
سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید اباذری افزود: مجموعه اقداماتی که در قرارگاه آغاز شده اقدامات ملی در جهت رفع محرومیت از چهره کشور است.
وی ادامه داد: نگاه قرارگاه این است که استان به استان مسائل محرومیت را بررسی و با کمک استان حل و فصل کند.
او اظهار کرد: اعتبارات این کار از محل اعتبارات محرومیت زدایی کشور که مصوب مجلس است تامین خواهد شد و سهم هر استان نیز بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل های آن تعیین خواهد شد.
سردار اباذری افزود: تمام تلاش ما این است که در یک بازه زمانی سه ساله تمام طرح های تعریف و پیش بینی شده به اتمام برسد و چهره استان دگرگون شود.
تفاهم نامه محرومیت زدایی با موضوعاتی همچون آبرسانی، آبخیزداری و احیای قنوات، مسکن محرومان، راه روستایی، پیشرفت منطقه ای و رفع معضلات حاشیه نشینی، اشتغال، امنیت غذایی، مدرسه روستایی، بهداشت و درمان، روستای مولد، حوزه عشایر به امضا رسید و مدت اجرای آن نیز سه سال در نظر گرفته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha