فرمانده سپاه فجر فارس: اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در ۱۱ عرصه استان پیش بینی شده است

شیراز- ایرنا- فرمانده سپاه فجر فارس گفت: برای سال جاری اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی به شکل گسترده در ۱۱ عرصه و با هزاران میلیارد ریال اعتبار در این استان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار یدالله بوعلی، شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس در شیراز افزود: این پروژه ها حوزه های مسکن، راه روستایی، راه بین مزارع، محرومیت زدایی از حاشیه شهرها، بهداشت و درمان، مساجد و مدارس، تامین آب کشاورزی، آبخیزداری و احیای قنوات را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: امروز به همت جوانان و جهادگران شاهد هستیم که بسیج سازندگی در هر عرصه‌ای که مردم نیاز به حضور آنها داشته اند خوش درخشیده و گره گشا بوده اند، جوانانی که شاید دوره های لازم را هم ندیده اند اما در میدان حاضر شده و به سرعت یاد گرفتند که کارها را پیش ببرند.

فرمانده سپاه فجر فارس اظهارکرد: امروز شاهدیم بسیج به عنوان یک تفکر جهادی در تمام عرصه ها نقش آفرین است و هر روز کار را به جلو می برد و به عنوان یک ساختار و سازمان موثر خود را معرفی می کند و دیگران هم این را می پذیرند.

سردار بوعلی گفت: بعضا در برخی دستگاه ها در اینکه بچه‌های جهادی بتوانند در کاری که به آنها محول شده موفق باشند یا خیر تردید وجود دارند اما وقتی آنها وارد میدان می شوند در عمل ثابت می‌کنند کارها را هم به شکل فنی تر و هم با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام می دهند.

وی افزود: بچه‌های جهادی روزی کارهای جزئی انجام می دادند اما امروز کارهای کلان و طرح هایی بزرگی که بسیج سازندگی در سراسر کشور انجام می دهد در مقایسه با بسیاری از کارهایی که پیمانکاران و شرکت های بزرگ انجام می دهند، به شکل فنی دقیق، سریع تر و با هزینه کمتر انجام می شود.

فرمانده سپاه فجر فارس بیان کرد: این از ویژگی های بسیج سازندگی است و امروز بسیج سازندگی توانسته علاوه بر عرصه های قبلی وارد دیگر عرصه ها نیز شود و قطعا با رویکرد جدید شاهد یک تحول در سطح کشور خواهیم بود که نمونه آن تحولی بود که سال گذشته در کشور در حوزه آب رخ داد.

سردار بوعلی اظهارکرد: هیچ کس باور نمی‌کرد هفت هزار روستا در سراسر کشور که بنا بود ظرف مدت سه سال آبرسانی شود در کمتر از یکسال به بیش از ۷۰ درصد پیشرفت برسد و ما در استان فارس می کوشیم که تا پایان سال مالی ۱۰۰ درصد آن را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در همان سال نخست ورود به عرصه بنا شد توانمندی ما به جایی برسد که در هر عرصه صدها گروه جهادی فنی داشته باشیم که در هر نقطه کشور و هر مجموعه و سازمانی که مشکل داشت و نیاز به حضور و همراهی مردم بود، مردم با تخصص و توانمندی در میدان حاضر شوند.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: ویژگی گروه های جهادی این است که بر اساس ظرفیت مردم گروه ها در حال شکل گیری هستند و اینگونه نیست که ما در سپاه شرکت یا موسسه ای راه اندازی کنیم که بخواهد رقیب برخی پیمانکاران باشیم.

فرمانده سپاه فجر فارس: اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در ۱۱ عرصه استان پیش بینی شده است

جهادگران و یاری کنندگان عرصه جهاد مومنان واقعی هستند
رییس جدید سازمان بسیج سازندگی فارس نیز در این مراسم گفت: بر اساس آیه ۷۴ سوره انفال، کسانی که جهاد می کنند و برای دیگران تلاش می کنند و کسانی که از جهادگران حاضر در خط مقدم حمایت و پشتیبانی می کنند، به عنوان مومنان واقعی در نزد خداوند از جایگاه ویژه ای برخودار هستند.

سرهنگ علی اکبر طَحان، با اشاره به نقشه های دشمنان برای ایجاد ضعف در ایمان و اعتقادات جوانان افزود: جوانان جهادگر نشان داده‌اند که جوانان این مرز و بوم بر ایمان خود ایستاده و استوار هستند و برای جهاد و کمک رسانی به دیگران هرگونه رنجی را تحمل می کنند.

فرمانده سپاه فجر فارس: اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در ۱۱ عرصه استان پیش بینی شده است

بسیج سازندگی فارس در بسیاری بخش ها الگو است

رییس سابق بسیج سازندگی سپاه فجر فارس نیز گفت: مجموعه بسیج سازندگی فارس در زمینه خدمات رسانی در بسیاری از حوزه ها در کشور به یک الگو تبدیل شده است.

اسماعیل قزل سفلی افزود: ما هیچگاه به دنبال اول شدن نبودیم بلکه هدف ما الگو شدن بود که بعضا نیز موفق بوده ایم.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی روز به روز در حال پیشرفت است و بر خلاف گذشته که کمترین امکانات را در اختیار داشتیم امروز این مجموعه در حوز های مختلف عمرانی و مهندسی تجهیز شده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهارکرد: مسئولان باید ظرفیت بی انتهای جهادگران را ببیند و بدانند که این ظرفیت در اخیتار آنهاست و انتظار می رود از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده شود چرا که می‌تواند در حوزه محرومیت زدایی استان بسیار نقش آفرین باشد.

در این آیین سرهنگ علی اکبر طَحان به عنوان رییس بسیج سازندگی فارس معرفی و از تلاش های سرهنگ اسماعیل قزل سفلی تقدیر شد.

اسماعیل قزل سفلی از ۱۰ خردادماه ۱۴۰۲ به عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس منصوب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha