انتقاد فرماندار کنگاور از ساخت و سازهای غیرمجاز

کرمانشاه – ایرنا – فرماندار کنگاور با انتقاد از افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان گفت: زمین های قولنامه ای و گره افتادن کار در تعاونی ها از دلایل این اتفاق است.

به گزارش ایرنا، فرزاد الماسی عصر یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با ساخت وسازهای غیر مجاز شهرستان کنگاور اظهار داشت: شهرداری ها در شهرستان باید طرح هایی برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین تدوین کنند تا بتوان این معضل را تا حد زیادی سر و سامان داد.

فرماندار کنگاور در ادامه با بیان اینکه نارضایتی عمومی از ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهر زیاد شده، اظهار داشت: زمین های قولنامه ای، گره افتادن در کار تعاونی ها و عدم توان مالی کافی اقشار ضعیف جامعه در محلات محروم از علل مختلف ساخت وسازهای غیرمجاز در شهرستان است.

الماسی توضیح داد: وقتی سازه ای به‌صورت غیرمجاز ساخته می شود امکان اینکه آیین نامه‌های مربوطه را رعایت نکند و سایه اندازی و ایجاد مزاحمت برای همسایه وجود دارد.

وی بیان کرد: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در اولویت کاری دستگاهای مرتبط قرار گیرد تا فضای ناامنی برای افراد متخلف در این بخش ایجاد شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه ساخت و سازها در شهر کنگاور حرکت مطلوبی را طی نکرده است، افزود: تلاش برای افزایش ساخت و سازهای مجاز، باعث بهبود قیمت مسکن و اجاره بها می شود.

فرماندار کنگاور در ادامه با اشاره به اینکه بنیاد مسکن، شوراها و دهیاران اهرم مهم اجرایی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها هستند، تاکید کرد: تکالیف بنیاد مسکن در راستای پیشگیری از ساخت و سازها جدی گرفته شود.

الماسی توضیح داد: باید شهرداری ها با برنامه محوری به سمت شهرهای هوشمند حرکت کنند و نباید اجازه ساخت آلونک در کنگاور داده شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به ارزش افزوده مسکن و اراضی شهری و روستایی اظهار کرد: متاسفانه زمین خواری در کنگاور زیاد شده است و جهت برخورد جدی با این پدیده، هم افزایی ادارات و دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نظامی نیاز است.

نبود نماینده فرمانداری در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری های کنگاور و گودین و عدم اراده جدی شهردار سابق کنگاور برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز از جمله موارد مطروحه شهردارهای شهرستان در این جلسه بود.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha