۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85137510
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان‌شمالی بر بام جودوی ایران + فیلم

۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبر: 85137510
سعید وحیدی
خراسان‌شمالی بر بام جودوی ایران + فیلم

بجنورد- ایرنا- خراسان‌شمالی بار دیگر نشان قهرمانی در مسابقات کارگری انتخابی تیم ملی را کسب کرد و این نشان از ظرفیت نهفته استعدادهای این رشته در دیار قومیت ها دارد.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی مهد جودو و کوراش کشور دیروز میزبان جودوکاران کارگر کشور از ۲۲ استان بود، جودکارانی که به عنوان مدعیان تیم ملی در هفت وزن برای حضور در رقابت های جهانی ورزش کارگری ایتالیا زور آزمایی کردند.

این رقابت ها مثل همیشه پایان خوشی برای مهد جودو و کوراش داشت به گونه ای که خراسان شمالی این بار نیز نقش شاگرد زرنگ کلاس جودو را ایفا کرد و پرونده مسابقات را با قهرمانی بست.

این جودوکاران به دور از هر حاشیه ای دوباره جوازی برای حضور خود در مسابقات جهانی و افتخارآفرینی برای کشور کسب کردند.

افتخارآفرینی هایی که همواره در مسابقات آسیایی یا جهانی برای اهتزاز درآمدن پرچم ایران و نشاط در بین مردم توسط این جودکاران بی ادعا تکرار شده است.

کارنامه افتخارات آنها پر از نشان‌های ارزشمند آسیایی و جهانی است و عنوان‌داران شاگرد برتر کلاس جودوی کشور هستند و این بار نیز با کسب سه نشان طلا و چهار برنز در مسابقات جودوی کارگری انتخابی تیم ملی آن را به اثبات رساندند.

کسب هفت نشان طلا و برنز

چهاردهمین دوره رقابت های انتخابی تیم های جودوی کارگری با حضور ۱۰۲ جودوکار از سراسر کشور برگزار شد که تیم جودوی خراسان شمالی در سکوی نخست و تیم های اصفهان و خراسان رضوی نیز به ترتیب در سکوی دوم و سوم این رقابت های کشوری ایستادند.

خراسان شمالی در این دوره از رقابت به سه نشان طلا و چهار برنز دست یافت.

"مهدی قره‌قاش" در وزن ۶۰ کیلوگرم، "الیاس پاکدل" در وزن ۷۳ کیلوگرم و "جواد مرادی" در وزن ۱۰۰ کیلوگرم جودکاران خراسان شمالی هستند که با غلبه بر حریفان نشان طلای این رقابت ها را از آن خود کردند.

"محمد جوادی‌فر" در وزن ۶۶ کیلوگرم، "علی مردانی" در وزن ۷۳ کیلوگرم، "فواد ولی‌زاده" در وزن ۹۰ کیلوگرم و "وحید قائمی" در وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم از دیگر جودکاران استان هستند که نشان برنز کسب کردند.

خراسان‌شمالی بر بام جودوی ایران + فیلم

خراسان شمالی مهد جودو

نایب رییس فدراسیون ورزش های کارگری در حاشیه برگزاری این رقابت ها گفت: خراسان شمالی مهد جودو و کوراش کشور است و یکی از دلایل انتخاب این استان برای میزبانی انتخابی تیم ملی توانمندی ویژه این استان در این رشته ورزشی است.

بیژن شفیع خراسانی افزود: خراسان شمالی همواره در میادین جهانی و بین المللی جودو خوش درخشیده و قهرمانان زیادی را معرفی کرده است.

وی تصریح کرد: بی تردید با حمایت بیشتر جودوکاران این خطه شاهد افتخارآفرینی بیشتر و به اهتزاز درآمدن پرچم کشور در میادین جهانی خواهیم بود.

شفیع خراسانی با بیان اینکه جودوکاران برای حضور در مسابقات جهانی ایتالیا با هم به رقابت پرداختند، گفت: با توجه به آمادگی خوب ورزشکاران امیدوار به تمدید قهرمانی در مسابقات جهانی کارگری هستیم.

وی با اشاره به عضویت هشت میلیون نفر از کارگران کشور در این فدراسیون ورزشی، خاطرنشان کرد: جمعیت کارگران کشور حدود ۱۴ میلیون نفر است که با احتساب خانواده ها جمعیتی حدود ۳۰ میلیون نفر را شامل می‌شوند.

وی تصریح کرد: کارگران در ۲۳ رشته ورزشی همچون دو و میدانی، والیبال، آمادگی جسمانی، شنا، کاراته، تنیس روی میز، بدمینتون، جودو، ووشو، تکواندو، فوتبال، کشتی، فوتسال، بسکتبال، شطرنج، ژیمناستیک، دو صحرانوردی، کوهنوردی، دارت، فوتبال ساحلی و تنیس فعالیت می کنند.

خراسان‌شمالی بر بام جودوی ایران + فیلم

شفیع خراسانی با بیان اینکه هزینه برگزاری مسابقات ورزشی کارگران بر عهده هیات های ورزشی در استان ها است، گفت: ردیف بودجه و منبع درآمدی خاصی برای برنامه‌ها در طول سال وجود ندارد و برگزاری مسابقات ورزشی گوناگون معمولا از محل کمک حامیان مالی بخش خصوصی تامین می شود.

نایب‌رییس فدراسیون ورزش‌های کارگری افزود: در این بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در اعزام تیم ها به مسابقات حمایت های مالی انجام می دهد.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته جودو و کوراش دارد.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۴۹ هیات ورزشی فعال است و ۲۳۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha