منطقه هدف جدید محرومیت‌زدایی بنیاد علوی در گلستان مشخص شد
بخشی از محرومیت وشمگیر

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: بخش «وشمگیر» و شهر «انبارالوم» از توابع شهرستان آق‌قلا در شمال گلستان، با ۳۳ روستا و ۳۵ هزار نفر جمعیت، به عنوان منطقه هدف آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه روز پنجشنبه در دیدار با وحید خاوئی مدیرعامل بنیاد علوی، کمبودهای شاخص بخش وشمگیر را کمبود آب آشامیدنی، مدرسه، سالن ورزشی، مراکز درمانی، کتابخانه، جاده پرخطر و راه‌های روستایی دانست.

وی تامین زمین جهت مسکن به عنوان اقدام خوب، علاج‌بخشی سد «وشمگیر» را یک پروژه ضروری و رسیدگی به معشیت مردم که نقش موثری در مهاجرت مردم که عامل اصلی در مهاجرت است را اعلام کرد و گفت: این سد سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسیده و مخزن آن پاسخگوی نیاز منطقه و استان نیست.

وی با اشاره به تخصیص هزار میلیارد ریال از محل مصوبات سفر اول رییس جمهور به گلستان برای این منطقه، گفت: این نقطه هدف باید در سفر دوم را اولویت باشد.

منطقه هدف جدید محرومیت‌زدایی بنیاد علوی در گلستان مشخص شد
تصویر و نمایی از سد وشمگیر

وی ادامه داد: تشکیل قرارگاه آبادانی با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یک ضرورت بوده و باید اقدامات ائتلاقی با اثربخشی بالا با منابع بنیاد علوی، دستگاه‌های اجرایی، سازمان مدیریت و خیرین انجام شود.

استاندار گلستان گفت: همه دستگاه‌ها به صورت ائتلافی بر بخش وشمگیر متمرکز شوند تا با هم‌افزایی محرومیت زدایی به معنای واقعی را شاهد باشیم.

مدیرعامل بنیاد علوی هم در این دیدار گفت: هدف ما رفع غفلت‌ها متناسب با اولویت‌ها در مناطق محروم است.

وحید خاوئی اظهار کرد: بنیاد علوی در شهرستان مراوه‌تپه اقدامات خوب و ارزشمندی انجام داد، به‌طوری که میزان بهره‌مندی مردم از آب شرب از 30 به ۷۰ درصد رسید.

وی یادآور شد: همچنین افزایش ۵۰ درصدی دسترسی به خدمات بهداشتی، بخش دیگری از خدمات ارائه شده در مراوه‌تپه بود که در این مدت برخی دستگاه‌ها همکاری خوبی داشتند و برخی دیگر همراهی نکردند.

منطقه هدف جدید محرومیت‌زدایی بنیاد علوی در گلستان مشخص شد
محرومیت‌زدایی در انبارالوم

وی بیان کرد: در مجموع این بنیاد سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی گلستان هزینه کرد.

خاوی افزود: کمک به محرومین با اولویت مناطق هدف، روحیه خدمت به مردم استان و روحیه انقلابی بالا داشتن از ویژگی‌های شاخص و بارز استاندار گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha