نام مرحوم جلال نصیریان در صدر نام‌آوران حوزه گردشگری خواهد ماند

تهران- ایرنا- معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نام استاد فقید، جلال نصیریان که از چهره ارزشمند صنعت گردشگری کشور بود به برکات سال‌ها فعالیت او در صدر نام‌آوران حوزه گردشگری ماندگار خواهد ماند.

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان در پیامی به مناسبت درگذشت جلال نصیریان، از اساتید پیشکسوت حوزه گردشگری اظهار داشت: نام این استاد گرانقدر فقید، آموزگار متخلق، پیشکسوت، نام‌آور و چهره ارزشمند صنعت گردشگری کشور بود که برکات سال‌ها فعالیت او که در راس نام‌آوران حوزه گردشگری ماندگار خواهد ماند، تعلیم و پرورش تعداد قابل توجهی از دانش‌آموختگان و فعالان حوزه گردشگری است که هم‌اکنون در رده‌های شغلی مختلف به عنوان راهنمای تور، فعال در بخش دفاتر خدمات مسافرتی و هتلداری تا مسئولان و کارآفرینان این صنعت مشغول خدمتگزاری هستند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گفت: دانش خروشان و گنجینه ارزشمندی که به یاری سال‌ها تلاش و ممارست استاد نصیریان به عنوان بزرگمرد بااخلاق و متواضع این حوزه در شریان صنعت گردشگری کشور جاری است، همچون میراث ارزشمندی به یادگار خواهد ماند و اثرات آن در خاک این سرزمین ریشه‌های سبز خواهد گستراند تا طراوت گردشگری مانا ماند و برقرار.

جلال نصیریان از اساتید پیشکسوت و اثرگذار صنعت گردشگری و پذیرایی و هتل‌داری ایران روز سه‌شنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ در سن هشتادسالگی درگذشت.

مرحوم نصیریان متولد سال ۱۳۲۲ در شهر اهر استان آذربایجان‌شرقی و جزو نخستین آموزگارهای این حوزه است و سال‌ها مسئولیت های مختلفی در بخش گردشگری را بر عهده گرفت. او علاوه بر سال‌ها تدریس و آموزش تخصصی حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله اخلاق حرفه‌ای و الگوهای رفتاری در گردشگری، تالیفات متعددی را از خود به یادگار گذاشته است که از اهم آنها می‌توان به تدوین فرهنگ دوزبانه تخصصی مفاهیم و اصطلاحات جهانگردی و هتلداری، کتاب آداب معاشرت و الگوهای رفتاری در صنعت جهانگردی و هتلداری و نیز تدوین برنامه‌های درسی و منابع متعدد آموزشی تخصصی مرتبط نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha