رییس انجمن آثار و مفاخر ایران از شاعر پیشکسوت چهارمحال و بختیاری عیادت کرد

شهرکرد -ایرنا- رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری از مرید محمدی شاعر پیشکسوت این عیادت کرد و جویایی سلامتی وی شد.

به گزارش ایرنا، محمود شالویی روز پنجشنبه در دیدار با مرید محمدی با اشاره به برگزاری نکوداشت شعرا و شخصیت‌های علمی و ادبی کشور گفت: نکوداشت مرید محمدی از شعرای استان چهارمحال و بختیاری نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان افزود: نکوداشت شاعران و مفاخر استان‌ها در خود استان و همچنین در تهران به ماس منزلت و خدمات که برای فرهنگ ادب این سرزمین داشتید، برگزار خواهدشد.

شالویی ضمن تقدیر از تلاش‌های مرید محمدی برای ادبیات کشور گفت: شما چراغ پرفروغ ادبیات این عصر و نثر هستید و با برگزاری نکوداشت برای شما و همچنین مابقی شعرا الگوی برای جوانان شوید تا به سمت ادب، شعر و فرهنگ هدایت شوند.

استاد دانشگاه و عضو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هم اکنون ساخت بنای برای مفاخر شعر استان از جمله داراب افسر بختیاری در دست اجراست، گفت:اجرای این طرح نیمه تمام است و تکمیل طرح در دستور کار قرار دارد.

حمید پورمحمدی از کلنگ‌زنی بنای یادبود مرحوم پژمان بختیاری در استان خبر داد و گفت: بزرگداشت مفاخر و همچنن ساخت یادمان برای آنها گامی است که جوانان و همچنین نسل آینده را به سمت شعر گرایش پیدا کنند و فرهنگ و ادبیات کشور حفظ شود.

شاعر برجسته استان چهارمحال وبختیاری نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه ادبیات ایران افزود: ادبیات ما، ادبیات غنی و گسترده است.

رییس انجمن آثار و مفاخر ایران از شاعر پیشکسوت چهارمحال و بختیاری عیادت کرد

مرید محمدی از مسوولان خواست تا زمینه ترویج ان فرهنگ را بین مردم و به خصوص جوانان فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، مرید محمدی، از شاعران پیشکسوت و برجسته چهارمحال و بختیاری است که زادگاه وی در شهر گهرو است و فعالیت‌های این شاعر در استانهای خوزستان و چهارمحال بختیاری بوده است.

مجموعه شعر فجر آوران خیبر(۱۳۶۲)، دوستی شاید… (۱۳۸۲) ، چوپی آواز «بختیاری سروده ها» (۱۳۹۵) و تصحیح مجموعه های دیوان ملازلفعلی بختیاری(۱۳۸۰)، شیدای دهکردی از جمله آثار این شاعر بزرگ است.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در سفر دو روزه به چهارمحال و بختیاری در نخستین نشست انجمن آثار و مفاخر استان و مبادله تفاهمنامه فرهنگی با استاندار شرکت کرد و در همایش فرهنگ و هنر و ادب اقوام ایران زمین و آیین نکوداشت شاعر و ادیب معاصر میرزا بیضا در شهر جونقان از توابع شهرستان فارسان شرکت و سخنرانی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha