برگزاری یادواره ۵۷ شهید روستای حسین‌آبادشاملو با حضور وزیر دادگستری

همدان- ایرنا- بیست‌و پنجمین یادواره ۵۷ شهید سرافراز روستای حسین‌آباد شاملو از توابع بخش جوکار شهرستان ملایر، عصر پنجشنبه با حضور «امین‌حسین رحیمی» وزیر دادگستری، امیر سرافراز «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز آجا و جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ امروز مردمی از جنس ایثار و شهادت در روستای حسین‌آباد شاملو برای بیست‌پنجمین بار در راستای برگزاری کنگره هشت هزار شهید سرافراز استان همدان، شکوه جاودانه ۵۷ شهید گلگون کفن را پاس می‌دارند و آیه‌های بلند حماسه شهدا را در کوچه‌پس کوچه‌های روستا به تلاوت می‌نشینند.

بیست‌وپنجمین یادواره ۵۷ شهید وامقام روستای حسین‌آباد شاملو امسال رنگ و بوی دیگری دارد، حضور پرشور مردم از نیمه‌های بعدازظهر با وجود گرمای نخستین روز تابستان، جلوه‌های زیبایی از عشق و دلدادگی آنان به شهداست که پای به پای مسئولان حاضر در این محفل نورانی، می‌خواهند تصویر پرواز را در چشمان فرزندان میهن، ابدی کنند.

نوای دلنشین مداح کشوری «حاج مرتضی طاهری» رئیس هیات مدیره خانه مداحان کشور و اجرای ماندگار «مهدی آقابیگی» مجری رسانه ملی، محفل نورانی شهدا را نورانی‌تر کرد، محفلی که با حضور هزاران دل‌سپرده به شهدا و ولایت، گرم بود و صمیمی و آمدند تا بگویند باز هم روشنایی راه مردانی که جنگیدند و جان دادند، ادامه دارد.

از عالی‌ترین مقام وزارت دادگستری، فرمانده هوانیروز آجا، تا جانباز ۹۶ درصد هشت سال دفاع مقدس انیرسرتیپ دوم "داود نظام اسلامی"، معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان و مسئولان استانی و شهرستانی که همه آنها ردّی از جبهه و جنگ دارند و برای خاک میهن‌شان یک لحظه درنگ نکردند، همپای مردمی از جنس ایثار و شهادت نشستند و یاد و خاطره شهدای والامقام روستای حسین‌آباد شاملو را گرامی داشتند، مردان بزرگی که امروز در مقام و جایگاه شهدای زنده، نقش‌آفرینی می‌کنند.

دبیر ستاد برگزاری یادواره‌های شهدای کشور عصر پنجشنبه در یادواره ۵۷ شهید والامقام روستای حسین‌آباد شاملو اظهار داشت: شهدا رفتند تا ولایت بماند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته‌اند.

«قاسم ملکی» افزود: شهدای سرافراز جان عزیز خود را در راه ولایت‌مداری تقدیم اسلام کردند و تا امروز چادری از سر زن مسلمان و دختر شیعه نیفتد.

برگزاری یادواره ۵۷ شهید روستای حسین‌آبادشاملو با حضور وزیر دادگستری

وی با بیان اینکه کسی حق ندارد در هر جایگاهی و مسئولیتی به خون شهدا بی‌حرمتی کند، بیان کرد: شهدای ما با تاسی از مکتب امام حسین(ع) و شهدایی همچون حضرت علی‌اکبر(ع) جان شیرین خود را برای دفاع از ناموس و غایت ارضی این نظام فدا کردند و کسی نباید به خون آنها بی‌احترامی کند.

دبیر هیات امنای هیات رزمندگان اسلام و مدافع حرم ادامه داد: در یادواره‌های شهدا همواره تذکر داده می‌شود که هیچ مسئولی نمی‌تواند در خصوص حجاب این واجب شرعی، کوتاه بیاید.

ملکی با تاکید بر اینکه در آخرت دلخوش به شفاعت شهدا هستیم، گفت: هر بار که یاد و خاطره شهدا در هر نقطه از این سرزمین شهدایی زنده نگه داشته می‌شود، فضای کشور شهدایی شده و عطر خوش گل‌های بهشتی را برای ما به ارمغان می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه فقط کسی که در راه خداوند شهید می‌شود، می‌تواند به رمز و راز آن راه پی‌ببرد، تاکید کرد: امیرالمومنین علی(ع) با داشتن صدها فضیلت، تنها زمانی که ضربه خورد گفت «به خدای کعبه رستگار شدم» و زمانی‌که به مقام والای شهادت رسید، رستگار شد.

دبیر ستاد برگزاری یادواره‌های شهدای کشور افزود: از آن جهت که با ریخته شدن نخستین قطره خون شهید روی زمین، خداوند او را می‌آمرزد، شهدا باب‌المراد هستند و خون پاک این شهدا است که به جامعه حیاط، امنیت، اقتدار، عزت و شجاعت می‌دهد.

ملکی همچنین از همدلی، همفکری و هم‌اندیشی مردم شهید پرور شهرستان ملایر و روستای حسین‌آباد شاملو که بسیجی‌وار پا به عرصه گذاشتند، قدردانی کرد و گفت: اهالی روستای حسین‌آباد شاملو هر آنچه در توان داشتند در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از خود به نمایش گذاشتند.

دولت سیزدهم از موضع قدرت مذاکره می کند

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز در این یادواره گفت: به یاد شهدا و برای تکریم فرهنگ شهادت، عزت و مقاومت جمع شده‌ایم.

"سلمان اسماعیلی" اظهار داشت: خلاصه وصیت نامه ۵۷ شهید حسین‌آباد شاملو و شاه‌بیت وصیت‌نامه تمامی شهدا، استقلال و آزادی، هویت ملی، دفاع از حریم ولایت منافع ملی، اسلام و انقلاب است.

وی افزود: ۲۸ خرداد همزمان با سالروز برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ بود، این نوید را بدهم که دولت خدمتگزار سیزدهم به معنی واقعی کلمه آرمان‌های شهدا را سر دست گرفته و از گروه‌های مقاومت در اقصی دنیا حمایت و دفاع می‌کنیم و از انصارالله، حزب الله، حشد الشعی، حماس و جنبش اسلامی پشتیبانی می‌کنیم.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: ارتش قهرمان جمهوری اسلامی با پرچم پرافتخار ایران در دور دنیا با نام "ناوگروه افتخارآفرین ۸۶" دور افتخار می‌زند و هم از موشک پیشرفته خود رونمایی می‌کنیم و هم پای عزت و کشور ایستاده‌ایم، اقتصاد را مقاوم می‌کنیم و چرخ اقتصاد را به حرکت در می‌آوریم.

اسماعیلی ادامه داد: امروز از موضع عزت برای تعقیب منافع ملی مذاکره می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز درب‌های کشور مملو از ترافیک روسای کشورهای مختلف برای مذاکره با کشور و دولت سیزدهم هستند و پیروزی‌های بزرگی تا به امروز رقم خورده و پیروزی‌های بزرگی نیز در راه است.

معاون استاندار همدان گفت: امروز تغییر رفتار عربستان سعودی، امارات، مصر، عمان و همه کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای غربی را بعد از سال‌ها می‌بینیم و فرانسوی‌ها جلسه منافقان را تعطیل می‌کنند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه اینها همه در سایه مقاومت ایجاد شده، یادآور شد: دشمنان مرتب می‌گفتند ما زبان دنیا را بلد نیستیم و مرتب هر روز گره کور بر پرونده کشور زدند، اما دولت سیزدهم ایستاد و پای منافع مردم ایستاد.

وی تصریح کرد: در هر کجای عالم با افتخار به نام مردم و شهدا منافع بزرگ و آرمان‌های شهدا و امام راحل را دنبال می‌کنیم و هر روز بیشتر از گدشته به پیروزی نزدیک هستیم.

به گزارش ایرنا؛ روستای حسین‌آباد شاملو از توابع بخش مرکزی شهرستان ملایر است که ۵۷ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت دارد.

شهرستان ملایر یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha