۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85148407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گذر خوراک شهر رشت هم اجرایی شد

۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبر: 85148407
گذر خوراک شهر رشت هم اجرایی شد

رشت - ایرنا - رشت مرکز استان گیلان در نخستین روز تابستان دومین سالانه شهر خلاق خوراک را با میزبانی شهرهای خلاق کشور آغاز کرد و پس از افتتاح این رویداد، کلنگ احداث گذر خوراک رشت با حضور مدیران استانی و میهمانان کشوری در بوستان ملت این شهر بر زمین زده شد.

رئیس شورای شهر رشت در حاشیه مراسم یاد شده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گذر خوراک یکی از موارد برنامه‌ریزی شده در راستای دریافت عنوان شهرخلاق خوراک بود تا از این طریق گروه‌های فعال در حوزه خوراک بتوانند بصورت منسجم پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشند.
کارگر نیا اظهار کرد: خوشبختانه پس از آمایش در آخرین جلسه شورا بنا به پیشنهاد شهرداری و بررسی های انجام شده محل قدیم آکواریوم واقع در بوستان ملت بعنوان گذر خوراک رشت تایید شد.
وی اظهار کرد: سرمایه گذار تعیین شده و اعتبار پیش بینی شده برای ایجاد این گذر نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده که در زمینی به وسعت یک هزار و ۴۰۰ مترمربع ایجاد می شود.
رشت بعنوان مرکز گیلان هشت سال پیش با عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی در نشست یونسکو در پاریس به شبکه شهرهای خلاق جهان پیوست.
به گزارش ایرنا، آشپزخانه گیلانی مملو از عطر غذاهای محلی است که دیگر نه یک گیرایی پرجاذبه برای گردشگری داخلی است بلکه آوازه‌اش جهانی شده و اینک گردشگران خارجی نیز پس از ورود به گیلان غذاهای محلی را در روستاها پرس و جو می کنند و اینک در نخستین روز تابستان با حضور شهرهای خلاق اصفهان، سنندج، بندرعباس و کرمانشاه این استان برگزار کننده دومین سالانه شهر خلاق رشت شده است.
یونسکو به‌عنوان سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی از سال ۲۰۰۴ شبکه شهرهای خلاق را با هدف قرار دادن خلاقیت و صنایع فرهنگی در مرکز برنامه‌های توسعه محلی و همکاری‌های بین‌المللی مطرح کرد.
شبکه شهرهای خلاق یونسکو، هفت حوزه خلاق صنایع‌ دستی، هنرهای بومی، هنرهای رسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک‌شناسی، ادبیات و موسیقی را پوشش می‌دهد. تقویت خلاقیت، تولید، توزیع و بهره‌مندی از محصولات و خدمات فرهنگی در سطح محلی، ترویج خلاقیت و بیان خلاقانه به‌ویژه در میان اقشار آسیب‌پذیر از جمله زنان و جوانان، افزایش دسترسی به زندگی فرهنگی و شرکت در آن و نیز بهرمندی از محصولات فرهنگی، تلفیق صنایع فرهنگی و خلاق در برنامه‌های توسعه محلی اهداف شبکه شهرهای خلاق یونسکوست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha