۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85152791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صادرات کالا از همدان ۷۷ درصد افزایش یافت

۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵
کد خبر: 85152791
صادرات کالا از همدان ۷۷ درصد افزایش یافت

همدان- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان همدان گفت: صادرات کالا از این استان در سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۷۷ درصد افزایش داشته است.

«بیژن ترابیان» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه ماهه امسال ۲۰ میلیون و ۱۵۴هزار دلار صادرات کالا در استان انجام شده که سهم خود سازمان از این صادرات معادل ۴۶ درصد است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۱ قلم کالا از استان همدان صادر می شود اظهار داشت: فروسیلیس، صنعت شیشه، انواع کشمش، سیمان، سیم آلومینیومی و پودر شیرخشک از جمله کالاهای صادراتی است.

وی یادآور شد: کالاهای صادراتی استان همدان به ۱۶ کشور از جمله کانادا، ایتالیا، بلا روس، بلژیک، عراق، ارمنستان، قطر، پاکستان و هندوستان صادر می شود.

ترابیان در ادامه گفت: استان همدان ۷۷هزار و ۱۵۳واحد صنفی دارد که از این تعداد ۱۲هزار واحد آن تولیدی است که پروانه کسب دریافت کردند.

به گفته وی از مجموع واحدهای صنفی استان ۳۰ هزار و ۶۷۴ واحد مربوط به شهرستان همدان است که چهار هزار و ۸۰۰ واحد آن بدون پروانه فعالیت دارند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان همدان اظهار داشت: این واحدهای صنفی از سوی ۱۷۷ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف ساماندهی می شود که ۴۹ اتحادیه در شهرستان همدان است.

ترابیان از برگزاری دومین جشنواره مد و لباس در ۲۱ تیرماه امسال در همدان خبر داد و یادآورشد: سال گذشته اولین جشنواره با ۱۱۰ واحد تولید کننده برگزار و مورد استقبال قرار گرفت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان همدان گفت: برخی از نقاط استان از جمله روستای دستجرد، لتگاه و کردآباد در زمینه تولید پوشاک و صدور آن به نقاط مختلف کشور پیشتاز است که می توان از این توانمندی در برگزاری جشنواره مد و لباس بهره گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha