۴۰ طرح صنعتی دانش بنیان در همدان از تسهیلات بهره‌مند می‌شوند

همدان- ایرنا- رئیس اداره‌ طرح و برنامه اداره کل صنعت معدن و تجارت استان همدان گفت: از بین طرحهای اولویت دار صنعتی شامل پیشران، دانش بنیان و فناور ۴۰ طرح صنعتی برای دریافت تسهیلات نام نویسی کردند و از این تسهیلات بهره مند می شوند.

حسین وفایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۰۰ میلیارد تومان یعنی حدود هشت برابر بودجه استان طرح آماده صنعتی در حوزه دانش بنیان و فناور وجود دارد که از این تسهیلات استفاده کنند.

وی ادامه داد: در مجموعه وزارت صمت امسال اولویت تسهیلات یارانه دولت را برای واحدهای فناور و دانش بنیان پیش بینی کردیم و به تازگی یکی از واحدهای صنعتی فناور با نوآوری در تولیدات در اولویت تسهیلات قرار گرفت و تایید شد.

رئیس اداره‌ طرح و برنامه اداره کل صنعت معدن و تجارت استان همدان گفت: بر اساس تاکید دولت، بودجه سال گذشته استان به زودی و بودجه امسال هم اواسط سال ابلاغ می شود و دولت علاوه بر بودجه ای که در اختیار بانک ها قرار می دهد آنها را موظف کرده ۲ برابر آن را به عنوان تسهیلات پرداخت کنند و ساز و کاری از طریق توزیع اوراق با رقم بالا در نظر گرفته شده است که می تواند به تسهیلات بانکی کمک کند.

وفایی اظهار داشت: از سایر محل های تسهیلات مانند طرح تام (تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت) و سفر رییس جمهور به استان هم به شدت پیگیر هستیم که در این راستا برخی از واحدها تسهیلات خود را دریافت کردند برخی در حال دریافت تسهیلات هستند.

به گفته وی به سایر دستگاه های استان اعلام آمادگی شده که در صورت اینکه بتوانند تسهیلات را جذب کنند طرح به آنها ارائه شود.

رئیس اداره‌ طرح و برنامه اداره کل صنعت معدن و تجارت استان همدان گفت: پایه فعالیت دانش بنیان بحث R&D (تحقیق و توسعه) است و ما هر چقدر بتوانیم واحدهای تحقیق و توسعه را در واحدهای صنعتی ایجاد و توانمند کنیم زمینه رشد و دانش بنیان شدن آنها بیشتر می شود.

وفایی ادامه داد: برای توانمند سازی واحدهای R&D (تحقیق و توسعه) امسال برنامه ای تدوین کردیم که به روش های مختلف بتوانیم واحدها را به سمت دانش بنیان شدن سوق دهیم.

وی افزود: در خصوص توانمندی شرکت ها و ارتباط با دانشگاه ها چند روز گذشته پیش رویدادی با عنوان فناوری نوین در صنعت و معدن برگزار شد که سه شرکت فناوری جدید ارائه دادند که یکی از این شرکت ها با فعالیت در زمینه هوش مصنوعی با شرکت هایی از جمله سحر و شیشه در ارتباط است و نیاز فناورانه آنها را رفع می کند.

رئیس اداره‌ طرح و برنامه اداره کل صنعت معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه شرکت دیگر در زمینه هوش تجاری فعال است اظهار داشت: فضایی فراهم شده که نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی ما توسط شرکت های دانش بنیان رفع شود.

وفایی تاکید کرد: در برنامه سه ساله نیز رشد بیش از ۵۰ درصدی برای محصولات دانش بنیان استان و واحدهای R&D (تحقیق و توسعه) استان دیده شده که امیدواریم تحقق یابد.

R&D (تحقیق‌ و توسعه) یعنی پیدایش دانش جدید اما در فضای کسب‌وکار، فعالیتی محسوب می‌شود که شرکت‌ها آن را به‌منظور توسعه‌ محصولات، فرایندها، خدمات جدید یا بهبود آن‌هایی که از قبل وجود داشته‌اند، به‌کار می‌گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha