۷ تیر ۱۴۰۲، ۵:۲۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85153707
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتش سودان ، نیروهای واکنش سریع را به جنایت جنگی متهم کرد

تهران-ایرنا-عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان سه‌شنبه شب نیروهای پشتیبانی سریع را متهم کرد که آنها دست به کشتار و خشونت هایی می‌زنند که می‌تواند در زمره جنایت‌ جنگی به شمار رود.

به گزارش ایرنا از شبکه الجزیره قطر، البرهان افزود: رویدادی که در شهر الجنینه رخ داد، جنایت‌ علیه بشریت است.

وی افزود: نیروهای مسلح سودان به مسؤولیت خود برای مقابله با توطئه عمل کرده و این توانایی را دارد که گروه‌های یاغی (پشتیبانی سریع) را نابود کند.

البرهان اضافه کرد: برخورد با توطئه ها و سناریوها علیه کشور مستلزم بیداری و آمادگی همگان است.

فرمانده ارتش سودان با متهم کردن حمیدتی فرمانده پشتیبانی سریع گفت که وی درصدد سرقت انقلاب سودان برای تحقق خواسته‌های خود و سلطه بر کشور است.

البرهان از جوانان سودانی و هر کسی که توانایی حمل سلاح دارد، خواست برای مقابله با آنچه وی گروه‌های سرکش خواند، به صفوف ارتش بپیوندد.

وی ، محمد حمدان دقلو موسوم به حمیدتی فرمانده پشتیبانی سریع را یک چهره سرکش نامید و افزود: توطئه‌ای علیه سودان شکل گرفته است و همه باید هوشیار باشند.

البرهان با بیان اینکه آماده انتقال قدرت به یک دولت غیرنظامی منتخب مردم است، از آتش‌بس یکطرفه در روز اول عید مبارک قربان خبر داد.

فرمانده شبه نظامیان سودانی موسوم به «نیروهای پشتیبانی سریع» اعلام کرد که به مناسبت عید قربان آتش‌بس یکجانبه‌ای به مدت دو روز برقرار می‌کند.

در همین حال، نیروهای پشتیبانی سریع سودان اعلام کردند که گفت وگوهای جده با ارتش این کشور تا بعد از عید قربان به تاخیر افتاده است.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) در خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض می‌کنند.

نمایندگان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان از ۱۶ اردیبهشت در شهر جده عربستان حضور داشته و برای دستیابی به توافق مذاکره کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha