دستگیری سارقان اماکن خصوصی و عمومی/ خسارت ۱۷۰ میلیاردریالی به شبکه برق کرج

کرج - ایرنا -  فرمانده انتظامی البرز  از دستگیری اعضای باند هفت نفره سارقان اماکن عمومی و خصوصی با ۳۳ فقره سرقت در شهرستان کرج دراین استان خبرداد .

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا از پلیس البرز، سردار حمید هداوند اظهار کرد : به دنبال وقوع چند فقره سرقت کابل برق در مناطق مختلف شهر کرج که منجر به ایراد خسارت میلیاردی به شبکه برقی استان می شد بررسی موضوع به صورت ویژه پلیس آگاهی استان البرزقرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که سارقان در گروه های سه تا هفت نفره با استفاده از یک دستگاه خودرو پژو در ساعات مختلف شب اقدام به سرقت کابل برق کرده و به سرعت متواری می شوند.

سردار هداوند اضافه کرد: با تطابق مشخصات ظاهری سارقان کابل برق با سارقان چندین فقره سرقت منزل و مغازه، با به کارگیری اقدامات پلیسی گسترده هفت نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در خصوص این سرقت‌ها شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان تاکنون به ۳۳ فقره سرقت منزل ،مغازه و کابل برق در شهرستان کرج اعتراف کرده و ارزش اموال به سرقت رفته توسط این افراد بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

فرمانده انتظامی البرز گفت: برابر اعلام کارشناسان میزان خسارت وارد شده از سرقت این افراد به شبکه برق شهر کرج حدود ۱۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود : همچنین در خصوص این پرونده سه نفر مالخر سابقه دار اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر و پس از تکمیل پرونده به همراه سارقان برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری جاعلان اسناد درالبرز

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی البرز اعلام کرد: با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی این استان ، افرادی که با شناسایی کارمندان و افراد دارای فیش حقوقی، مدارک آنها را دریافت و با جعل اسناد اقدام به دریافت بیش از ۳۰ میلیارد ریال وام با بهره پایین کرده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ حسنعلی پارسافر اظهار کرد : در پی ارجاع یک فقره پرونده اخذ تسهیلات غیر مجاز به پلیس امنیت اقتصادی استان بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران حکایت از این داشت که کلاهبرداران با شناسایی افراد دارای فیش حقوقی با چرب زبانی به آنها وعده دریافت وام با بهره پایین داده و با دریافت مدارک آنها نسبت به جعل آن اقدام کرده و از این طریق اقدام به اخذ ۳۵ فقره وام از یکی از بانکها در استان البرز و تهران کرده اند.

پارسا فر اضافه کرد: با انجام اقدامات پلیسی گسترده هفت متهم در این زمینه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

وی گفت: متهمان دستگیر شده در اعترافات خود به کلاهبرداری از طریق جعل اسناد و دریافت تسهیلات بانکی اعتراف کرده و تاکنون ۲۸ نفر از دریافت کنندگان تسهیلات شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان با تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha