استاندار گلستان: شتاب‌بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان ضروری است
عکس آرشیو است

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با اشاره به اهمیت اجرای طرح نهضت‌ ملی مسکن توسط دولت سیزدهم گفت: تلاش دستگاه‌های مرتبط در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز و شتاب بخشی به اجرای این طرح در استان بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد زنگانه عصر شنبه در نشست شورای مسکن استان اظهار کرد: مسوولان دستگاه‌های مرتبط در حوزه تامین زیرساخت‌های اجرای طرح نهضت ملی پیگیری‌های لازم را داشته تا اداره کل راه و شهرسازی استان بدون مشکل به تعهد خود در این زمینه عمل کند.

وی همچنین از مدیران بانک‌های عامل استان خواست که چالش های پیشرو تامین اعتبار موردنیاز و عقد قرارداد ساخت خانه در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن را شناسایی کرده و درصورت نیاز به پیگیری ملی، اقدام لازم انجام شود.

زنگانه با تاکید بر پیگیری دستگاه‌های مرتبط درخصوص مصوبه‌های سفر دور نخست دولت سیزدهم اسفند ماه ۱۴۰۰ در حوزه مسکن استان افزود: آخرین اقدام برای جذب و تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال ساخت مسکن محرومان با مشارکت بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سهم پنج درصد از ساخت سهمیه مسکن تعیین شده از محل طرح نهضت ملی مسکن، ساخت مسکن برای خانوارهای واجد شرایط فاقد زمین توسط کمیته امداد و مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره ر ساخت مسکن از محل اعتبارات مصوب سفر طی دو سال اخیر گزارش شود.

استاندار گلستان: شتاب‌بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان ضروری است


مدیرکل راه و شهرسازی گلستان هم گفت: در طرح نهضت ملی مسکن استان ۹۷هزار نفر ثبت کردند و تاکنون ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط استفاده از تسهیلات ابن طرح شده‌اند.

مهدی ملک افزود: تاکنون ۷۵۰۰ واحد عملیاتی اجرایی آن آغاز شده و در مرحله اسکلت قرار گرفته و سه هزار واحد هم تجهیز کارگاه و خاکبرداری برای ساخت آن‌ها آغاز شده است.

وی در خصوص مسکن مهر باقی مانده از سال های قبل در استان خاطرنشان کرد: حدود ۲۲۰۰ واحد دوباره فعال شده و پیگیری جذب افزایش وام آنها به ازای هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان از طریق بانک عامل در دست پیگیری است.

ملک از پیگیری تامین موردنیاز زمین ۱۵۰ هکتار برای اجرای نهضت ملی مسکن استان خبر داد و گفت: این مقدار زمین موردنیاز از طریق دستگاه ملی مرتبط بنیاد مستضعفان در دست اقدام است.

وی بر استفاده از ظرفیت انبوه سازان و رفع موانع شرکت‌های تعاونی مسکن دارای زمین از سال‌های قبل، در شتاب به اجرای طرح نهضت‌ ملی مسکن در استان تاکید کرد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های عامل استان گلستان در خصوص عملکرد تسهیلات پرداخت شده در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۳۷۲ واحد در قالب هزار و ۳۸۴ پروژه به بانک‌ها معرفی شده که ۵۳۳۹ واحد آن در قالب ۶۹۷ پروژه موفق به عقد قرارداد بانکی شده است.

فیروز یازرلو افزود: اکنون هم در بانک‌های عامل استان آمادگی وجود دارد تا با رفع موانع، عقد قرارداد بانکی با متقاضیان ساخت مسکن انجام شود.

در این نشست، مدیرکل کمیته امداد استان، معاون مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، مدیران عامل شرکت گاز و توزیع برق، معاون شرکت آب منطقه‌ای گلستان و فرماندار شهرستان مرزی و محروم مراوه‌تپه در خصوص اقدامات انجام شده و موانع پیشرو اجرای طرح نهضت ملی مسکن در حوزه کاری خود گزارش کار ارائه داده و خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های مرتبط و بانک‌های عامل در حل موانع پیشرو اجرای طرح شدند.

به گفته مسوولان اداره کل راه و شهرسازی گلستان، اکنون تامین زمین به مساحت ۲۵۴ هکتار برای ساخت ۱۷ هزار و ۵۵۰ واحد قطعی است و تلاش برای تامین بقیه زمین موردنیاز توسط دستگاه‌های مرتبط ادامه دارد.

طرح نهضت ملی مسکن اقدام مهم دولت سیزدهم در حوزه تامین مسکن برای خانوارهای واجد شرایط طی چهار است که از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.


در استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت وجود دارد که در ۳۵ نقطه شهری و بیش از یکهزار روستا و آبادی سکونت دارند که ۵۳.۴ درصد از جمعیت استان، شهری هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha