استاندار: مسیر توسعه آذربایجان‌غربی با تعامل و هم افزایی هموار شده است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مسیر توسعه استان با همکاری، تعامل و هم افزایی در بین ارکان و نهادهای مختلف به‌ویژه مردم استان با محوریت نماینده ولی فقیه هموار شده است.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز سه‌شنبه در نشست مشترک معاون اول رییس‌جمهور با فعالان اقتصادی و نخبگان آذربایجان‌غربی، با اشاره به ریل گذاری های انجام شده در استان، افزود: با شروع به کار دولت سیزدهم، اقدامات ارزشمندی در راستای توسعه آذربایجان‌غربی انجام شده و امروز شاهد تحقق بسیاری از برنامه‌های دولت مردمی بخصوص در حوزه اقتصادی استان هستیم.

وی همچنین به وضعیت نامناسب نرخ تورم و بیکاری آذربایجان‌غربی در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با کاهش ۱۲ درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته، آذربایجان‌غربی بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در سطح کشور شاهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی به کاهش ۶.۲ درصدی نرخ بیکاری استان در آخرین فصل سال گذشته پرداخت و اضافه کرد: بهبود وضعیت بیکاری و برخی از شاخص‌ها نتیجه حمایت دولت سیزدهم و تلاش تمامی مسئولان، مدیران و دستگاه‌های مختلف با همراهی مردم استان بوده است.

معتمدیان همچنین با اشاره به بهبود وضعیت فضای کسب و کار و ریسک پذیری امنیتی در حوزه سرمایه گذاری گفت: در دولت سیزدهم شاهد ۴۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف استان بوده و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، آماده بهره برداری از دو زنجیره اصلی تولید کربنات سدیم و تولید شیشه و جام و بلور می شویم.

وی اظهار کرد: شاهد افزایش صادرات از همه مرزهای آذربایجان‌غربی بوده و فقط از مرز تمرچین بیش از یک میلیارد دلار صادرات داشتیم که بیشتر از صادرات کشور به اتحادیه اروپا در سال گذشته بود.

وی به وحدت و همدلی اقوام و مذاهب مختلف منطقه در میزبانی از زائران اربعین حسینی اشاره کرد و یادآور شد: امسال آماده میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین از کشورهای منطقه و استان‌های شمالی از طریق مرز تمرچین هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha