۷۸ درصد مصوبات یکشنبه‌های حمایت از تولید در آذربایجان‌غربی اجرایی شده است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایحان‌غربی گفت: تاکنون ۷۸ درصد از مصوبات رفع موانع بخش صنعت استان در قالب یکشنبه‌های حمایت از تولید اجرایی شده که گام بلندی در راستای ارتقای شاخص های این بخش و افزایش اشتغال و سرمایه گذاری به شمار می رود.

محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش قابل توجهی از مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی که برای حل موانع آنان مصوبات داشتیم، عملیاتی شده است و برای رفع موانع تولید دیگر واحدها نیز درحال پیگیری هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون از ۲۱۹ واحد تولیدی و صنعتی در نقاط مختلف آذربایجان غربی در قالب یکشنبه‌های حمایت از تولید بازدید شده است، اضافه کرد: در این بازدیدها، ۵۰۴ مصوبه در خصوص رفع موانع این واحدها ثبت شده که رقم قابل توجهی به شمار می رود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: عمده مشکلات این واحدها تامین نقدینگی و سرمایه در گردش بود که با تلاش تیم اقتصادی دولت این موانع تا حدود زیادی مرتفع شده است.

معتمدیان با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به همت دولت سیزدهم اظهار کرد: با اهتمام ویژه معاونت اقتصادی استانداری آذربایجان غربی و نهادهای مسوول، در چهار فصل سال گذشته شاهد کاهش نرخ بیکاری بودیم که تابستان امسال نیز با نرخ بی سابقه ۵.۱ رکورد زدیم.

وی با اشاره به اینکه یکشنبه‌های حمایت از تولید یکی از بهترین مسیرها برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد شغل پایدار است، گفت: اجرای برنامه‌های موفقیت آمیز اقتصادی در دولت سیزدهم و همراهی بخش خصوصی و واحدهای تولیدی موجب شد تا امروز شاهد پایین ترین نرخ بیکاری در استان باشیم.

وی در خصوص شرکت‌های دانش بنیان نیز با اشاره به رشد کمی این شرکت‌ها در آذربایجان غربی افزود: در ۲ سال اخیر از نظر کمی رشد خوبی داشتیم و حضور ۱۰۱ واحد دانش بنیان در استان مهر تاییدی بر این امر است.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: توسعه صادرات، تامین مواد اولیه، فروش محصولات صادرات محور، ارتقای سطح ارزش تولیدات و جامعه‌پذیری شرکت‌های دانش بنیان از جمله سازوکارهایی است که برای این شرکت‌ها در استان باید تعریف کنیم که همت ویژه ای در این خصوص ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، یکشنبه های حمایت از تولید از آذر سال ۱۴۰۰ در آذربایجان غربی راه اندازی شد و طی آن، اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به بنگاه های اقتصادی رفته و پس از بررسی وضعیت واحد، در خصوص مشکلات آن در محل کارخانه تشکیل جلسه داده و مصوباتی را برای رفع مشکلات، به تصویب می رسانند.

در برخی از این واحدها، جلسات ستاد به صورت سرپایی برگزار شده و مشکلات نیز در کمتر از یک هفته حل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha