همایش‌های سرمایه‌گذاری گامی در جهت معرفی ظرفیت های فارس

شیراز- ایرنا- استان فارس با توجه به ویژگی هایی همچون نزدیکی به دریا، نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس و وجود فرودگاه‌ها در شهرهای شیراز، لار، لامرد، جهرم و داراب، وجود راه آهن همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار داشته است.

به گزارش ایرنا، از سوی دیگر توانمندی ها و ظرفیت های فارس در زمینه تولید محصولات کشاورزی و باغی، توانمندی های پزشکی، وجود آثار تاریخی و میراثی، تنوع آب و هوایی و طبیعت چهار فصل نیز سبب شده که زمینه برای سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی، توریسم درمانی و گردشگری در این استان فراهم باشد.

در کنار فراهم بودن زیرساخت ها و ظرفیت های متعدد، آنچه که در جذب سرمایه گذر می‌تواند بسیار موثر باشد، تسهیل روند سرمایه گذاری و رفع موانع پیش رو در این زمینه است.

بسیاری از سرمایه گذاران ممکن است در گام نخست مکانی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند اما در ادامه برای طی مراحل دریافت استعلام ها و کسب مجوزهای لازم آنچنان در راهروهای ادارات و دستگاه های مختلف سرگردان شوند که در آخر عطای سرمایه گذاری را به لقایش ببخشند و یا به جایی بروند که نه در حرف بلکه در عمل حامی واقعی سرمایه‌گذار هستند.

در استان فارس از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون تاکید مدیران استان به ویژه دکتر ایمانیه استاندار فارس بر حمایت تمام قد از سرمایه گذار و رفع تمام موانع پیش روی آنها در جهت سرمایه گذاری است.

همایش‌های سرمایه‌گذاری گامی در جهت معرفی ظرفیت های فارس

لزوم حمایت جدی و عملی از سرمایه گذار
آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور مهرماه ۱۴۰۰ در نشست شورای اداری استان کهگیلیویه و بویراحمد، با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در مراکز استان‌ها گفت: حمایت مدیران از سرمایه گذار و کارآفرین باید جنبه جدی و عملی به خود گیرد.

رئیس جمهور افزود: وقتی حمایت از سرمایه گذاری شکل واقعی به خود گیرد و مورد اهتمام جدی مدیران واقع شود قطعا شخص سرمایه گذار و فعال اقتصادی با میل و رغبت به میدان کار خواهد آمد و نتایج ملموسی را در ایجاد اشتغال و رشد تولید از خود برجا خواهد گذاشت.

همایش‌های سرمایه‌گذاری گامی در جهت معرفی ظرفیت های فارس

فرش قرمز برای سرمایه گذار
استاندار فارس نیز با بیان اینکه فرش قرمز برای حضور سرمایه گذاران گسترانیده ایم گفت: مدیریت ارشد استان راه و مسیر را برای سرمایه گذاری هموار و باز کرده است.

دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: با توجه به اهمیت سرمایه گذاری در ایجاد اشتغال، آماده حمایت همه جانبه از هرگونه سرمایه گذاری که برای مردم رفاه و اشتغال ایجاد کند هستیم.

وی ادامه داد: استان فارس از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار ارزشمند و منحصر به فردی در زمینه های مختلف مذهبی، تاریخی و طبیعی برخوردار است و شایسته نیست در چنین استانی حتی یک فرد بیکار وجود داشته باشد.

او اظهار کرد: فارس از نظر برخورداری از معادن متعدد، جایگاهی که در کشاورزی و باغداری و همچنین توانمندی ها و ظرفیت های بیشماری که در بحث سلامت و گردشگری زیارتی، طبیعی و تاریخی دارد یک فرصت بسیار ایده آل برای سرمایه گذاران است.

استاندار فارس افزود: در کنار اینها و از همه مهمتر سرمایه انسانی این استان یعنی مردم با اصالت، سخت کوش و با همت آن است که هر جای دنیا پا گذاشته اند توانسته اند تحول، تغییر و پیشرفت ایجاد کنند.

ایمانیه اظهار کرد: ممکن است برخی سرمایه گذاران در روند سرمایه گذاری آنقدر با مانع برخورد کرده باشند که خاطره خوشی از آن در ذهن نداشته و از انجام سرمایه‌گذاری منصرف شده باشند و البته ممکن است که در مسیر سرمایه گذاری همچنان برخی موانع و بروکراسی های اداری پابرجا باشد اما عزم مدیریت ارشد استان بر حمایت همه جانبه و رفع این موانع دست و پاگیر است.

وی ادامه داد: بنا براین با توجه به اهمیت و ضرورت حمایت از سرمایه گذاری و تاثیر آن در ایجاد اشتغال، محکم پای کار سرمایه گذاران ایستاده‌ایم و از سرمایه گذاری در استان حمایت کامل می‌کنیم.

استاندار فارس افزود: به سرمایه گذاران قول می دهیم که در تامین زیرساخت های سرمایه‌گذاری و رفع موانع پیش روی آنها نهایت همراهی و همکاری را با آنها داشته باشیم.

همایش‌های سرمایه‌گذاری گامی در جهت معرفی ظرفیت های فارس

معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری فارس به سرمایه گذاران
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، با اشاره به لزوم معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های این استان به سرمایه گذاران گفت: به همین منظور برگزار سلسله همایش های سرمایه گذاری منطقه ای و شهرستانی در استان در دستور کار قرار گرفته است.

سید مهدی خادمی در گفت و گو با ایرنا افزود: این همایش‌ها این فرصت را ایجاد می کند که ظرفیت ها و قابلیت‌های تک تک شهرستان های استان به سرمایه گذاران معرفی شود.

وی ادامه داد: این همایش‌ها با محوریت ۹ شهرستان استان و به دستور استاندار فارس و در جهت تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در سال مهار تورم و رشد تولید با همکاری و هماهنگی قرارگاه جهادی سرمایه گذاری کوثر ذیل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذار و اشتغال معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس برگزار می شود.

او اظهار کرد: نخستین همایش از این سلسله همایش‌های سرمایه‌گذاری با حضور سرمایه‌گذارانی از شهرستان‌های آباده، اقلید، بوانات، سرچهان و خرم بید، روز چهارشنبه یازدهم مردادماه جاری و به میزبانی شهرستان آباده برگزار شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در این همایش ها تلاش می شود که از طرف مسئولان دولتی این اطمینان به سرمایه‌گذاران داده شود که در جهت مقررات زدایی و حذف بروکراسی اداری در کمترین زمان ممکن اقدام شود به نحوی که بخش غیردولتی و خصوصی بتواند در زمینه سرمایه‌گذاری و رشد و توسعه اقتصادی و اشتغال استان بهتر از گذشته فعالیت کند.

خادمی افزود: دومین همایش سرمایه‌گذاری منطقه‌ای و شهرستانی نیز به میزبانی شهرستان مرودشت و با حضور سرمایه گذارانی از شهرستان های ارسنجان، پاسارگاد، زرقان، بیضا و سپیدان برگزار خواهد شد که دبیرخانه این همایش نیز فعالیت خود را در هفته جاری آغاز کرد.

همایش‌های سرمایه‌گذاری گامی در جهت معرفی ظرفیت های فارس

ارائه ۹۰ بسته سرمایه‌گذاری در همایش سرمایه گذاری آباده
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه آباده نیز با اشاره به دستاوردهای نخستین همایش سرمایه گذاری منطقه‌ای و شهرستانی که در این شهرستان برگزار شد افزود: در این همایش فرصتی فراهم شد تا ٩٠ بسته سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران ارایه شود.

مهدی مرادی در گفت و گو با ایرنا افزود: امضای ١٠ تفاهمنامه همکاری بین سرمایه‌گذاران، قرارگاه جهادی سرمایه‌گذاری کوثر و فرمانداری شهرستان‌های اقلید، بوانات، سرچهان و خرم بید و آباده از دیگر دستاوردهای این همایش بود.

وی، با اشاره به اهتمام ویژه دولت به فعالیت بخش خصوصی و واحدهای تولیدی ادامه داد: در سیاست‌های ابلاغی برنامه هفتم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب، رشد اقتصادی هشت درصدی پیش‌بینی شده که یکی از راه‌های تحقق این مهم افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.

او اظهارکرد: بر همین اساس ضرورت دارد که در جهت رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاری و تسهیل فراید آن گام های اساسی برداشته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha