۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۸:۲۷
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85163100
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تداوم تلاش‌ها برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین منتهی به مرز مهران

ایلام - ایرنا - دسترسی راحت و ایمن به مرز بین‌المللی مهران برای زوار عتبات عالیات تا پیش از آغاز آیین اربعین حسینی در سال جاری یکی از اولویت‌های مسوولان کشوری و استانی برای برگزاری این کنگره عظیم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرز بین المللی مهران در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی ایلام به دلیل کوتاهی مسافت و برخورداری از امنیت، یکی از کانون های پر تردد ورود و خروج زائران عتبات عالیات به شمار می رود.

روزانه به طور متوسط ۱۰ هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین نزدیک به چهار میلیون زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند.

به دلیل استقبال چشمگیر زائران حسینی از مرز مهران برای رفتن به عتبات عالیات توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ایلام به‌ طور جدی توسط مسئولان در دست پیگیری قرار گرفت و مسئولان کشوری هم توجه ویژه ای به این استان و مرز مهران برای تکمیل و بهسازی زیرساخت های ارتباطی این مسیر دارند.

با این حال پروژه های مهمی در بخش های مختلف در حوزه زیرساخت های استان بویژه در محور ارتباطی ایلام - مهران با پیشرفت فیزیکی مناسب در دست اجرا است که تکمیل این طرح ها می تواند بخشی از مشکلات ترافیکی را در ایام اربعین امسال در جاده های منتهی به مرز مهران برطرف و باعث سهولت در تردد زائران شود.

کمتر از ۲ ماه به پیاده ‌روی عظیم و کنگره اربعین حسینی مانده و ایلام به عنوان دروازه عتبات عالیات در حال آماده شدن برای این همایش بزرگ است، اگر چه در سال‌ های اخیر با تلاش مسئولان و همراهی مردم زیباترین جلوه ‌های مهمان ‌نوازی و استقبال از زائران اعتبات عالیات را شاهد بوده‌ایم اما تلاش ها برای رفع و ضعف مشکلات زیرساختی راه های استان و سهولت در تردد زائران به جدیت در حال انجام است.

سفر وزیر کشور به ایلام و بررسی آخرین نیازسنجی های اربعین ۱۴۰۲

وزیر کشور اوایل ماه گذشته در سفر به استان ایلام و بازدید از جاده ایلام - مهران بیان کرد: تونل‌های شماره ۱ و ۲ راه کربلا مسیر ارتباطی ‌ایلام - مهران در مراحل پایانی کار قرار دارند.

احمد وحیدی افزود: برای جهت تکمیل چهار بانده کردن راه ایلام - مهران ۲ تونل طراحی شده که مراحل ساخت آنها در مراحل پایانی قرار دارد.

وزیر کشور تاکید کرد: امیدواریم با تلاش مجموعه مدیریت استان و عوامل مربوطه و تا اربعین این ۲ تونل مورد بهره‌برداری قرار گیرد که نقش اساسی در تسهیل در تردد خودروها و کاهش تصادفات را در این محور دارد.

توافق با عراق برای صدور گذرنامه اختصاصی و لغو روادید در اربعین

تداوم تلاش ها برای تکمیل زیرساخت های اربعین منتهی به مرز مهران

وزیر کشور در جریان سفر خود در خردادماه سال جاری از رایزنی و توافق با طرف عراقی برای صدور گذرنامه اختصاصی و لغو روادید در ایام اربعین حسینی امسال خبر داد.

وحیدی اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازمندی های پایانه مرزی مهران افزایش تعداد گیت های خروجی پایانه با توجه به حجم زیاد زائران اربعین است.

وی هدف از بازدید پایانه مرزی مهران را بررسی نیازمندی های استان ایلام در مرز مهران برشمرد و افزود: با طرف عراقی توافقاتی در خصوص افزایش گیت‌های خروجی در سمت مرز عراق انجام شده است.

وزیر کشور افزایش گیت های خروجی مرز مهران در سمت عراق را ضروری ذکر کرد و یادآور شد: تردد در سمت مرز ایران بدون مشکل انجام می شود، اما برای سهولت در تردد زائران باید از طرف عراق هم گیت های خروجی بیشتری باز شود.

وحیدی ادامه داد: باتوجه به اینکه حساسیت ها در مرز بالاست، باید با همکاری عراق شرایط سهولت و تسریع در خروج زائران از مرز سرعت یابد.

وی با بیان اینکه امسال نیز اربعین در ماه گرم سال است، گفت: توسعه و افزایش زیرساخت هایی چون سایبان، مه پاش، آبسردکن و دیگر وسایل خنک کننده در دست اقدام و پیگیری است.

وی با قدردانی از تلاش مسئولان استان برای آماده سازی زیرساخت های مواصلاتی و جاده ای اربعین، روند احداث ۲ دهنه تونل، ساخت پل و اصلاح نقاط حادثه خیز را مطلوب ارزیابی کرد.

وزیر کشور: تکمیل تونل های مسیر ایلام - مهران در مراحل پایانی است

تداوم تلاش ها برای تکمیل زیرساخت های اربعین منتهی به مرز مهران

وزیر کشور گفت: تونل‌های شماره ۱ و ۲ راه کربلا مسیر ارتباطی ‌ایلام - مهران در مراحل پایانی کار قرار دارند.

احمد وحیدی در بازدید از تونل‌های شماره ۱ و ۲ اربعین مسیر ایلام - مهران گفت: برای جهت تکمیل چهار بانده کردن راه ایلام - مهران ۲ تونل طراحی شده که مراحل ساخت آنها در مراحل پایانی قرار دارد.

وزیر کشور تاکید کرد: امیدواریم با تلاش مجموعه مدیریت استان و عوامل مربوطه و تا اربعین این ۲ تونل مورد بهره‌برداری قرار گیرد که نقش اساسی در تسهیل در تردد خودروها و کاهش تصادفات را در این محور دارد.

سفر روز شنبه وزیر کشور به ایلام و رایزنی با مقامات عراقی برای تسهیل در تردد زوار در ایام اربعین

وزیر کشور صبح امروز شنبه با استقبال رسمی حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام، جمعی از مدیران و فرماندهان نظامی و انتظامی از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد.

وزیر کشور در بازدید از پایانه مرزی مهران بر افزایش درب‌های خروج و ورود این پایانه بین المللی مرزی برای سهولت در تردد زوار در ایام اربعین تاکید کرد.

حضور در نشست ستاد اربعین استان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر کشور به ایلام است.

احمد وحیدی در این بازدید از وضعیت زیرساخت‌های پایانه مرزی مهران مطلع و در جریان آخرین اقدامات انجام شده قرار گرفت.

دیدار وزیر کشور با همتای عراقی خود

«عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق روز شنبه با حضور در گذرگاه مرزی «زرباطیه» در استان واسط، با احمد وحیدی، همتای ایرانی خود دیدار و گفت وگو کرد.

در این نشست دوجانبه، مسائل مربوط به هماهنگی امنیتی مشترک، کنترل مرزهای بین المللی و آمادگی برای پذیرایی از زائران ایرانی در سفر اربعین، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین استانداران بصره و واسط، رئیس گذرگاه‌های مرزی و تعدادی از مقامات ارشد دو طرف در خصوص همکاری های بیشتر در ایام اربعین حسینی، بحث و تبادل نظر کردند.

توافق لازم در جهت تردد اتوبوس‌های حامل زائران تا پایانه مرزی زرباطیه، موافقت طرف عراقی با ایجاد ۱۲۰ گیت در گذرگاه‌ها برای ایام اربعین حسینی، توافق برای صدور گذرنامه‌ی خاص اربعین، افزایش ‌درب‌های ورود و خروج در پایانه مرزی مهران، فعال‌سازی کارگروه مشترک ویژه اربعین بین دو طرف و انتقال مواکب تا 15 صفر به کشور عراق از جمله مهمترین تصمیمات نشست مشترک وزرای دو کشور ایران و عراق در نشست مشترک وزاری کشور ایران و عراق در منطقه صفر مرزی بدره بوده است.

مسیر ایلام- مهران تا اربعین حسینی سال جاری چهار بانده می شود

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در سفر اخیر خود به استان ایلام و بازدید از مرز مهران با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در پایانه مرزی مهران برای توسعه زیرساخت‌ها انجام شده است، یادآور شد: در مرز مهران تعداد گیت ها و درب های ورود و خروج با همکاری طرف عراقی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه جاده ایلام-مهران تا اربعین چهاربانده می شود و پروژه های خوبی در این مسیر در حال اجرا است، یادآور شد: هدف اصلی ما در پایانه های مرزی با توجه به گرمای هوا، کمترین معطلی در پایانه ها است.

تداوم تلاش ها برای تکمیل زیرساخت های اربعین منتهی به مرز مهران

میراحمدی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای تامین آب شرب و یخ در پایانه ها به خصوص مرز مهران اندیشیده شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره اینکه گذرنامه ویژه برای اربعین به قوت خود باقی است، گفت: امسال گذرنامه ویژه برای اربعین حسینی، به قوت خود باقی است که به تازگی تمهیدات لازم برای صدور آن صورت گرفته است، این گذرنامه ویژه به مدت پنج سال اعتبار دارد و قرار است با هزینه کمتر و تنها برای سفر اربعین صادر شود.

همچنین معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین کشور و استاندار ایلام با "عمید عاطف" مدیر پایانه زرباطیه عراق دیدار و گفتگو کردند.

رئیس ستاد اربعین کشور در این دیدار اظهار کرد: قرارگاه مشترک اربعین برای تسهیل تردد زوار در پایانه ایجاد شود چراکه این مهم یک توافق بین وزارت کشور ایران و عراق است.

میر احمدی افزود: با همکاری و همدلی باید تلاش کنیم که زوار در اربعین با مشکلی در تردد مواجه نشوند.

وی تصریح کرد: یک نماینده تام اختیار در عراق و یک نماینده تام اختیار که توسط استاندار ایلام در ایران معرفی می شود که هر چه سریعتر برای کنترل گیت های ورودی پایانه کار خود را آغاز کنند که بتوانیم با تفاهم گیت های خروجی را کنترل کنیم.

۵۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهسازی مسیر ایلام - مهران اختصاص یافت

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در سفر خود به ایلام و بازدید از مرز مهران با اشاره به اهمیت پروژه های راهسازی در مسیر ایلام - مهران گفت: ۵۰ میلیارد تومان برای تسریع در پروژه های راهسازی این مسیر اختصاص یافته است.

سید مجید میراحمدی در بازدید از پروژه‌های تونل سازی در مسیر ایلام - مهران با اشاره به اهمیت راهسازی این مسیر اظهار کرد: وزیر کشور بر تسریع پروژه‌های اربعین تاکید ویژه دارند و حتما باید تکمیل شوند.

وی افزود: بخش مهمی از اعتبارات به پروژه‌های عمرانی زیرساختی به خصوص حوزه راهسازی اربعین تزریق خواهد شد چرا که می خواهیم اربعین امسال متفاوت تر از سال‌های گذشته باشد.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: ۵۰ میلیارد تومان بزودی به این پروژه‌های تونل سازی تزریق و در آینده‌ای نزدیک نیز اعتبارات دیگری به آنها اختصاص می‌یابد.

میراحمدی با اشاره به اینکه پیمانکاران نگران اعتبارات نباشند، ادامه داد: انتظار داریم پروژه های تونل سازی مسیر ایلام - مهران تا قبل از اربعین تکمیل شود.

اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های راهداری اربعین در ایلام

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های راهداری اربعین و زیرساخت های تردد زوار در استان ایلام خبر داد.

داریوش امانی در سفر اخیر خود به ایلام و بازدید از پایانه مرزی مهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وظایف این سازمان در ایام اربعین، اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ۲ مسئولیت نگهداشت و ارتقای امنیت راه‌ها و تسهیل تردد زائران، در مسیرهای منتهی به مرزها را در دست انجام دارد که در این راستا تمام تلاش خود را برای سهولت در تردد زائران در ایام اربعین به کار خواهد بست.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین تردد از مرز مهران خواهد بود، اقدام هایی در خصوص افزایش تعداد گیت‌های اضطراری در پایانه مسافربری مهران و همچنین در دیگر پایانه ها برای مواقع ضروری در نظر گرفته شده است.

تداوم تلاش ها برای تکمیل زیرساخت های اربعین منتهی به مرز مهران

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: با توجه به آنکه اربعین حسینی تا چندین سال در فصل تابستان برگزار می شود، پیش‌بینی شده تا در پایانه‌های مرزی به خصوص مرز مهران برای مقابله با گرما تمهیدهایی انجام شود، در این راستا ایجاد سایبان و مه‌پاش برای زوار در دستورکار قرار دارد.

معاون وزیر راه تاکید کرد: تلاش ما این است که از نقطه پیاده شدن مسافران از اتوبوس در مهران تا خروج کامل از مرز یک کریدور سرد ایجاد کرده تا تردد زائران به راحتی تردد کنند.

امانی با تاکید بر این‌که در اجرای تمامی پروژه ها و خدمات ارائه شده باید رضایت و رفاه حال زائران در اولویت قرار گیرد، گفت: امید است با برنامه ریزی‌های صورت‌گرفته برای ارائه خدمات بهتر، امسال اربعین حسینی متفاوتی برای زائران آقا ابا عبدالله الحسین رقم بخورد.

وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه اربعین به موقع تزریق خواهد شد، گفت: اقدامات خوبی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در مسیرهای منتهی به مرز مهران انجام شده است، در این راستا اعتبارات لازم برای اجرای تمامی پروژه های اربعین حسینی به استان تزریق خواهد شد.

وی با بیان این‌که سال گذشته در این زمینه اقدامات خوبی انجام شد، افزود: طبق برنامه‌ریزی های صورت‌گرفته پروژه‌های ایمن‌سازی‌ محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی مرتبط با اربعین حسینی از جمله نصب نیوجرسی، اجرای خط‌کشی، لکه‌گیری و روکش آسفالت، تعریض محورها تا قبل از ایام اربعین حسینی به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: به طور قطع این سازمان تا اربعین بسیاری از این طرح‌ها را تکمیل خواهد چرا که اولویت اصلی ما این است که زوار امام‌حسین( ع) با آرامش بتوانند به زیارت کربلای معلی مشرف شوند، کار کردن در این راه اجر دنیوی و اخروی دارد.

امانی با اشاره به اینکه طرح توسعه پایانه‌های مرزی از سوی سازمان راهداری در حال اجرایی شدن است، افزود: نصب آبسردکن، ایجاد تونل‌های سرد و مه پاش در مرزهای کشور به خصوص مرز مهران در حال اجرایی شدن و نصب قرار دارد.

وی گفت: ساماندهی پایانه برکت از دیگر اقدامات سازمان راهداری است که در این راستا ایجاد سایبان، احداث خوابگاه برای رانندگان، ایجاد سالن انتظار برای زائران و نصب آب سردکن انجام شده و در اربعین امسال مشکلات سال گذشته تا حدودی حل می‌شود.

پروژه‌های اربعین ایلام با نگاه ویژه دولت در مسیر تکمیل قرار دارند

استاندار ایلام با بیان اینکه پروژه های اربعین حسینی در استان مورد توجه ویژه دولت برای تکمیل شدن قرار دارد، گفت: پروژه های اربعین به صورت هفتگی رصد می شوند.

حسن بهرام نیا اظهار کرد: با تاکیدات وزیر کشور پروژه های اربعین که از پیشرفت خوبی برخوردار و نیمه تکمیل است به صورت ویژه برای اتمام و به بهره‌برداری رسیدن مورد توجه قرار خواهد گرفت.

استاندار ایلام بیان کرد: در تمامی مسیرهای زائران بحث روشنایی و احداث خوابگاه نیز در دستور کار قرار گرفته است، همچنین تعدادی از مساجد به امکانات سرمایشی مجهیز می شوند.

وی تاکید کرد: در تمامی ۱۲ شهرستان استان و محل های تردد زوار اربعین، ساخت سرویس بهداشتی و دوش حمام در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در مجموع ۷۶۹ چشمه سرویس بهداشتی در مسیرهای محل تردد زوار اربعین در کل استان ایلام در حال ساخت است و تا اربعین بخش زیادی از این پروژه ها تکمیل می شود.

استاندار ایلام با اشاره به تجهیز و تکمیل مساجد بین راهی در مسیرهای زائران اربعین در استان، افزود: در همین سه راهی جندالله یک مسجد با مشارکت سپاه و استانداری ایلام ساخته خواهد شد.

وی گفت: ۵.۵ میلیارد تومان برای تکمیل مسجد، ۴۴ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۲ دوش حمام در منطقه سه راهی جندالله به عنوان یکی از توقف گاه های زائران اربعین اختصاص یافته است.

تداوم تلاش ها برای تکمیل زیرساخت های اربعین منتهی به مرز مهران

پل صلواتی جاده ایلام - مهران قبل از اربعین زیر بار ترافیک می رود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های راهسازی در مسیر ایلام-مهران، گفت: ۴۰ میلیارد تومان برای پل صلواتی جاده ایلام-مهران هزینه شده‌است.

سید زاهدین چشمه خاور اظهار کرد: این مسیر به طول هشت کیلومتر به صورت امانی اجرایی می شود که پل صلواتی مهمترین قسمت آن است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای پل صلواتی هزینه شده است و تا قبل اربعین تکمیل می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام عنوان کرد: یک کیلومتر قبل از پل صلواتی، عملیات خاکبرداری در سطح ۱۲۸ هزار مترمکعب در حال انجام است که تا قبل از اربعین به پایان می رسد.

وی گفت: همچنین عملیات آسفالت یک کیلومتر جاده بعد از پل صلواتی نیز در حال انجام است.

چشمه خاور با بیان اینکه پل صلواتی جاده ایلا - مهران در مجموع این پل ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: پروژه‌های راهداری استان ایلام در مسیر ایلام-مهران شامل روکش آسفالت، خط کشی، نصب نیوجرسی تا قبل از اربعین تکمیل می شوند.

تداوم تلاش ها برای تکمیل زیرساخت های اربعین منتهی به مرز مهران

ساخت ۶ هزار متر سایبان در مرز مهران در دست اجراست

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اعلام اینکه کار ساخت و نصب ۶ هزار متر سایبان در مرز مهران در حال اجراست، گفت: این طرح اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علی روان اظهار کرد: اداره کل راهداری استان ایلام پروژه های مختلفی را برای توسعه زیرساخت های اربعین در استان در دست اجرا دارد که در بخش های مختلف راهسازی، آسفالت، علائم جاده ای، سایبان و...است.

وی با اشاره به اجرایی شدن پنج پروژه در حوزه نصب علائم و خط کشی، افزود: ۲۲۰ میلیارد تومان در این زمینه اختصاص یافته که بسیاری از این پروژه ها تا اربعین تکمیل می شوند.

روان تصریح کرد: پنج پروژه در زمینه روکش آسفالت در مسیرهای منتهی به مهران و دیگر پروژه های راهسازی اربعین در استان با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است که متوسط پیشرفت پروژه ها ۳۰ درصد است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام عنوان کرد: ۲ پروژه راهسازی واریانت کنجانچم و پل صلواتی توسط راهداری استان در مسیر ایلام-مهران با متوسط پیشرفت ۶۵ درصد در حال ساخت است.

وی گفت: شش هزار مترمربع سایبان نیز در مرز مهران در دست اجرا است، پیشرفت فیزیکی نصب سایبان در پایانه مرزی مهران بیش از ۵۰ درصد است.

وی با اشاره به اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان برای نصب نیوجرسی در مسیرهای راهسازی اربعین در استان، گفت: به محض تکمیل شدن پروژه ها راهسازی در استان، نصب نیوجرسی توسط راهداری استان انجام می شود.

طرح توسعه پارکینگ اربعین شهر مهران از پیشرفت خوبی برخوردار است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در بازدید از پروژه‌های اربعین در مهران، اظهار کرد: افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها یک ضرورت بود و به همین منظور ۲۵ هکتار فضا با گنجایش ۲۰ هزار خودرو برای احداث پارکینگ شماره ۲ در کنار پارکینگ شماره یک اختصاص یافت که کار تسطیح و زیر سازی آن بخوبی انجام شده است که با احتساب پارکینگ شماره ۱ اربعین گنجایش بیش از ۸۰ هزار خودرو در این پارکینگ‌ها فراهم شده است‌.

وی افزود: برای خدمات بهداشتی محوطه پارکینگ‌های شماره یک و شماره ۲ اربعین، تعداد ۱۵۲ چشمه بهداشتی و حمام، دو نمازخانه ۳۰۰ مترمربع تسطیح و آماده‌سازی، اجرای معابر و لاین‌بندی، محصور کردن با دیوار پیش ساخته و روشنایی مناسب در نظر گرفته شده که کار عملیات احداث آنها آغاز شده است و از پیمانکاران این پروژه ها خواسته شد تا در زمان تعیین شده عملیات ساخت این پروژه‌ها به اتمام برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت راه‌های مواصلاتی به مهران اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش بر این است برای ایام اربعین تونل‌های شماره یک و ۲ با اتمام راه دسترسی به این تونل‌ها و با احداث دودهنه پل در این مسیر، زیر بار ترافیک بروند و در این راستا فعالیت خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: اصلاح ترانشه و احداث پل گنجانچم (پل‌صلواتی) از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار زیرساخت اربعین هستند که در ایام اربعین به بهره‌برداری می رسند.

هژبری از مدیران و کارفرمایان پروژه‌های اربعین خواست با توجه به زمان باقی مانده با جدیت تمام نسبت به اتمام پروژه‌های واگذار شده تسریع نمایند.

وی ادامه داد: ۴۵ روز مانده به اربعین و طی این روزها باید کارها با جدیت ادامه داشته باشد و هرچه سریعتر به نتیجه برسند زیرا در هنگام برگزاری همایش پیاده‌روی اربعین حسینی زمانی برای انجام اقدامات مربوط به حوزه زیرساخت‌ها نیست.

هژبری با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال قبل افزایش زائر خواهیم داشت، تصریح کرد: از آنجایی در خصوص ایاب و ذهاب زائر بیشتر از پایانه برکت صورت می گیرد کار آماده‌سازی این پایانه به اداره کل راهداری و حمل نقل استان واگذار شده، انتظار است ساماندهی این پایانه که روزانه در اوج ورود زائرین بیش از ۲ هزار اتوبوس ورود و خروج می شود بخوبی انجام شود و مشکلات سال گذشته را نداشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام بیان کرد: میزان موجودی سرویس بهداشتی با توجه به نیاز ما به این موضوع در سال گذشته در مرز نگران کننده بود که برای رفع این نیاز برای اربعین امسال احداث بیش از ۷۸۰ چشمه و سرویس بهداشتی و حمام در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر لزوم حضور استان‌های معین در شهر و مرز مهران بیان کرد: در مراحل بعدی و در آغاز اربعین در راستای انجام خدمات شهری توسط شهرداری‌های استانهای معین، در مسیر های مواکب تا مرز عراق برنامه‌ریزی و تقسیم‌بندی شده است که انتظار هست استانهای معین از هم اکنون ماموریت‌های محوله را پیگیری و آمادگی لازم داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام به اتفاق فرماندار مهران،مدیرکل حراست استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی، معاونین راهداری و حمل و نقل جاده ای از ۱۱ پروژه اولویت‌دار زیرساخت اربعین بازدید و برای رفع مشکلات و تسریع در روند این پروژه ها دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، در ایام منتهی به اربعین هر سال بیش از چهار میلیون نفر از مرز بین المللی مهران راهی کربلای معلی شده اند تا در همایش بزرگ اربعین حضور یابند، بی شک این حضور حماسی و این گردهمایی بزرگ عاشقان حسینی که در عراق میلیونی می شود، دارای پیام و فلسفه ای است که باید رازش را دریافت، باشد که فرهنگ اربعین و اجتماع بزرگ آن با هموار شدن مسایل و مشکلات مرزهای کشور تداوم رسیدن به حقیقت برای همه دلدادگان حسینی باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha