تهیه‌کنندگی تئاتر جدی گرفته نمی‌شود/ تهیه‌کننده صرفا تامین کننده مالی نیست

تهران- ایرنا- تهیه‌کننده نمایش «مراسم قطع دست در اسپوکن» معتقد است: هنوز به تهیه‌کنندگی تئاتر اهمیتی که باید نمی‌دهند و اصلا جدی گرفته نمی‌شود.

رضا هاشمی در گفت وگو با خبرنگار تئاتر ایرنا اظهار داشت: تهیه‌کننده را خصوصا در عرصه تئاتر خیلی‌ها صرفا تامین‌کننده مالی می‌دانند در حالی که این‌گونه نیست.

وی افزود: تهیه‌کننده از انتخاب متن تا بازیگر می‌تواند نقش‌آفرینی کند و یک انتخاب اشتباه منجر به ناکامی کار می‌شود. تهیه‌کننده است که مانع از بروز چنین اشتباه‌هایی می‌شود. اما جایگاه او جدی گرفته نمی‌شود.

هاشمی در باب تبلیغات آثار تئاتر هم گفت: از همان روز اول تبلیغات باید مهم شمرده شود اما به دلیل تاخیر در صدور مجوز و تغییر متن امکان تبلیغات برای کار وجود ندارد.

تئاتر روز به روز مخاطبان خود را از دست می‌دهد لذا در این زمینه تبلیغات مناسب است که می‌تواند دوباره تماشاچی‌ها را به سالن‌های نمایش بکشاندوی گفت: تبلیغات زمان‌بر است و جایگاه مهمی دارد. از روز نخست تا پایان اجرا می‌تواند نه تنها در فروش بلیط که جذب مخاطبان برای تماشای کار موثر واقع شود اما ما به طور معمول به دلیل خیلی از موانعی که پیش رو داریم زمانی برای تبلیغات هم نداریم.

به گفته هاشمی، فروش بلیط تئاتر منوط به تبلیغات مناسب این کار است ولی با وجود این که فضای مجازی توانسته بار زیادی از تبلیغات را به دوش بکشد و دیگر روش سنتی تبلیغات کارساز نیست، نه تنها هزینه لازم برای تبلیغات که زمان هم اجازه چنین کاری به ما نمی‌دهد.

این تهیه‌کننده تئاتر می‌گوید: تئاتر روز به روز مخاطبان خود را از دست می‌دهد لذا در این زمینه تبلیغات مناسب است که می‌تواند دوباره تماشاچی‌ها را به سالن‌های نمایش بکشاند.

نمایش «مراسم قطع دست در اسپوکن» آخرین اثر مارتین مک دونا که با «ارواح اینشیرین» جوایز جام ولپی و اوسلای طلایی جشنواره فیلم ونیز در سال گذشته را از آن خود کرد، با کارگردانی حامد خسروی و تهیه کنندگی رضا هاشمی از ۱۳ تیرماه در تهران به روی صحن رفته است.

تهیه‌کنندگی تئاتر جدی گرفته نمی‌شود/ تهیه‌کننده صرفا تامین کننده مالی نیست

خانه نمایش دا میزبان این نمایش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha